(ultra) bred gaming skærm? (løsning, LG 32GK850G)

  • Hvis du skulle vælge den bedst mulige skærm til et GTX1070? 3

    1. Omen X by HP 35 (1) 33%
    2. ROG Swift PG348Q (1) 33%
    3. LG 34GK850G-B (1) 33%
    4. LG 34UC89G (0) 0%

    Jeg kunne måske godt bruge en ny skærm til det system jeg snart er færdig med at bygge, min 144Hz AOC med TN panel og 1080p er ikke helt i samme kvaliet som resten.


    --------------------------------
    Skærmen skal være 27" eller større


    Minimum 1080p høj, maximum 1440p høj, bredere end 1920.


    Høj kvalitets farver, ikke TN panel og helst heller ikke VA.


    Jeg har en 144hz skærm nu, så minimum 100hz


    VESA 100 ophæng, en er lidt svær men jeg er sikker på jeg bare ikke har fundet den rette skærm endnu.


    De fleste skærme ser ud til at have 4-5ms grå til grå, min skærm har nu 1, men tænker den er ret ligrmeget når det er milisekunder vi taler om.


    Nogen gode bud?


    ----------------------------------------------------------


    Efter at have tænk mig om er jeg meget mere på jagt efter:


    • 30"+
    • Helst IPS
    • 2560x1080 minimum
    • 100Hz minimum
    • Bedst mulig sRGB understøttelse
    • Maks 5ms GTG
    • G-sync er et krav!


    Nytter jo ikke noget at købe den bedst mulige skærm, hvis jeg pt ikke rigtig kan udnytte den fuldt ud



    Nu med 4 muligheder, hvad vil du vælge?

  • Jeg købte Predator skærmen. Indmaden skulle være det samme som i asusen. Jeg er vildt glad for den. Har venner som har både asus og predator og begge virker virkelig godt.

  • Jeg købte Predator skærmen. Indmaden skulle være det samme som i asusen. Jeg er vildt glad for den. Har venner som har både asus og predator og begge virker virkelig godt.


    Præcist hvilken Predator mener du?
    Model navn er klart at foretrække så jeg kigger på den rigtige :)


    Jeg har lige fundet ROG PG35VQ som ser ud som den absolut mest perfekte skærm, men den findes ikke endnu :(
    Den understøtter udover alt det andet nemli også HDR!


    Så vidt jeg ved, så gør de andre ikke, eller tager jeg fejjl?

  • https://www.displayspecificati…m/en/comparison/377f342f6


    Der er også andet at tænke på end de 1000 kr?


    Ja, ud af de 4 du nævner der ville jeg egentlig helst have PG348Q eller den nyere HDR variant... overvejer lidt bare at spare mine penge, leve med den lidt øv skærm jeg har nu og vente på en kick a$$ hdr skærm kommer på markedet som ellers lever op til mine krav (hvis du kender nogen skærme med HDR som jeg bør kigge på, så link gerne)

  • Windows 10 og HDR er stadigvæk ikke to ting der rimer - Der er konstant problemer med det ene eller andet, og jeg opgav selv til sidst at bruge det efter ugers frem og tilbage med alle mulige fixes. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har en 34" samsung skærm godt nok med VA panel og den har jeg været rigtig glad for. Vil dog anbefale du kigger på en med en "kraftig" curve. Det hjælper meget med så bred en skærm :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg har en 34" samsung skærm godt nok med VA panel og den har jeg været rigtig glad for. Vil dog anbefale du kigger på en med en "kraftig" curve. Det hjælper meget med så bred en skærm :)


    Jeg har ikke helt forstået de der tal på kurverne, en 1800R kurve og en 2000R kurve f.eks., hvilken kurve er "kraftigst"?

  • Efter at have tænkt mig lidt om, med de priser der er på graffikkort for tiden giver det mere mening at være lidt konservativ og købe en skærm jeg rent faktisk kan udnytte 100% lige nu....


    Tænker noget i retning af:


    • 30"+
    • Helst IPS
    • 2560x1080 minimum
    • 100Hz minimum
    • Bedst mulig sRGB understøttelse
    • Maks 5ms GTG
    • G-sync er et krav!


    Pointen er at jeg jo bare kan flytte mit VESA beslag til et andet sted på muren, hænge min AOC skærm der og bruge den som en slags ekstra skærm, jeg har lige nu 3 computere sat til den samme skærm og på den her måde vil jeg kunne sætte 2 af dem til den gamle skærm og min primære spille computer til den nye.
    Så er der hverken krav om nogen særlige indgange eller vesa og udbudet er nu endnu større....


    Hjælp mig med at finde vej i junglen udfra de nye kriterier :)



    Jeg kigger pt. selv på Alienware AW3418HW 34.1", den ser ret sweet ud, men hvad siger Tweak ellers?

  • Jeg har ikke helt forstået de der tal på kurverne, en 1800R kurve og en 2000R kurve f.eks., hvilken kurve er "kraftigst"?


    Det er en betegnelse for at skærmen laver en cirkel med hvor R tallet så er radiusen i milimeter.


    Lavere er bedre, jeg tror 1800 er ret almindeligt på 34". Min har en relativ ekstrem 1500R hvilket jeg tror er rigtig godt for brugen af selve skærmen.


    Hvorfor "kun" købe en skærm du kan maks udnytte endnu. Tænk på det er nok den del i dit build du har i længst tid, selvfølgelig medmindre du skifter ofte. Min pointe er dog skærmen udlever nok flere grafikkort og en 2560x1080 skærm ser virklig ikke godt ud i desktop. I spil er det ikke helt så mærkbart, men stadig ikke optimalt. Kommer i høj grad an på hvad du leder efter og hvad den skal bruges til.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det er en betegnelse for at skærmen laver en cirkel med hvor R tallet så er radiusen i milimeter.


    Lavere er bedre, jeg tror 1800 er ret almindeligt på 34". Min har en relativ ekstrem 1500R hvilket jeg tror er rigtig godt for brugen af selve skærmen.


    Hvorfor "kun" købe en skærm du kan maks udnytte endnu. Tænk på det er nok den del i dit build du har i længst tid, selvfølgelig medmindre du skifter ofte. Min pointe er dog skærmen udlever nok flere grafikkort og en 2560x1080 skærm ser virklig ikke godt ud i desktop. I spil er det ikke helt så mærkbart, men stadig ikke optimalt. Kommer i høj grad an på hvad du leder efter og hvad den skal bruges til.


    Den skærm jeg leder efter skal primært kun bruges til spil, lyder nok lidt ekstremt men har lige pt. 6 stationære computere alle med ret specifikke formål, så det er ikke den her maskine jeg laver office arbejde eller alm. netsurfing på, så selvom den ikke er fantastisk til desktop gør det faktisk ikke noget.

  • jeg har stadig ikke bestemt mig, kan se der er mange problemer med udvaskede farver og baggrundslys på buede skærme, så måske det bare skal være en 2560x1440 istedet?
    Hmm vil jo gerne gøre det rigtigt men er meget i tvivl

  • jeg har stadig ikke bestemt mig, kan se der er mange problemer med udvaskede farver og baggrundslys på buede skærme, så måske det bare skal være en 2560x1440 istedet?
    Hmm vil jo gerne gøre det rigtigt men er meget i tvivl


    Hvis du har overskudet i budgettet, bestil 2 skærme over komplet, så har du 45 dages retturret(tjek lige op på det). Jeg vil stadig sige hvis du skal have en ultrawide, gå efter 3440x1440. det der 2560x1080 er bare for lidt :/ Det fede ved den opløsning på 34" er at du har bedre pixel densitet end en 27" 2560x1440, så på den måde er den "lækre" at kigge på uden alting bliver for småt som en 4k monitor. Jeg køre sådan en skærm med et vega 56, som i de fleste spil yder som et 1070. Det er rigeligt til at spille alle spil med high-ultra med 60+ FPS. OG med Gsync/freesync er 60FPS stadig en meget flydende oplevelse. Eksempelvis BF1 køre på ultra med minimum 70 FPS. Farcry 5 på ultra køre som minimum omkring de 55.


    "udvaskede farver og baggrundslys på buede skærme" ja curven er et problem med TN paneler og baggrundslys er et problem med IPS(nogle skærme har det kun meget lidt, andre er helt ad helvedes til). Et VA panel har ikke disse negativer dog er ghosting vis et problem, det er dog ikke noget jeg rigtig lægger mærke til.


    Men en 27" 2560x1440 er helt sikkert også fin :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • hej Atomac


    jeg her sat og kigget med i din tråd og kan se du her kikket som jeg på en ny skærm og har haft lidt og tænke over.
    her ved mener jeg både panel og hz osv.


    jeg kigge selv på flere skærme og har også selv haft snakken med nogle af de skarpe hjerner her inde: Skærm opgradering til 27"/ 32" 1440p / 4k.


    Og jeg er kommet til den slutning at jeg tog sådan en fætter: http://www.lg.com/us/monitors/lg-32GK850G-B-gaming-monitor


    jeg køre med et gtx 1080 kort og den holder alt fra 75 - 165 hz efter high til ultra i de titler jeg spiller.


    Den er bare en super opgradering fra en 1080p skærm og den virker perfekt for mig. så jeg vil da lige skrive og sige at du kunne da kigge på sådan en hvis det var.


    for jeg havde godt nok også set på både 27" og 34" hvor 27" blev for lille for 8| mig og 34" kunne jeg ikke se hjørnerne på med den afstand jeg har til min skærm. :huh:


    men et bud fra mig :9xo


  • Oh yea, der er meget at tænke over, ms, hz, panel typer, overclocking, backlight, backlight strobe control, g-sync og meget meget mere. det er godtnok ikke nemt at købe en god skærm i 2018!


    Faktisk ja, jeg har i den grad kigget på den du har, ret fedt den ikke er buet.
    Men der er også et par andre rigtig interessante skærme derude, har begrænset mig til 4 modeller og vil høre hvad folk ville vælge?


    se min poll i starten af tråden :finger: