Old's stiil cool ... i7 920

  • Hey alle tweakere :-)
    jeg sidder dælme stadig og roder med min gamle i7 920 som nærmer sig sine 10 år på bagen, trods jeg var tæt på at skifte til nyt gear efter lidt rådføring herinde, tak for det ;-)


    Nu købte jeg for et par dage siden 32gb corsair 1866mhz ddr3 ram, for at øge ram mængden fra de 8gb jeg havde siddende, trods Mobo EX58 platformen kun understøtter 24gb (32gb kan bruges men har issues) så var det værd at øge ram mængden ... for en 1000 krone seddel :D


    Selvsvinger og kvaj som jeg nu engang er, montere jeg 3 af ram modulerne (3x8gb) ... resetter bios og starter apperatet op, hvilket kører som det skal, på optimized bios settings for at se om ram nu virkede ... og så blev det tid til 3.8ghz overclockingen som den har været på i alle år, og klippe stabil :D


    Her måtte jeg så lave et alvorligt facepalm ned i bordet ... Jeg glemte at skrive mine OC indstillnger ned til de 3.8 ghz med strøm settings og alt det andet,som jeg self ikke kan huske ... doh !!!!!


    Så jeg vil høre om der skulle sidde nogen derude, som evt kunne hjælpe mig med at ramme mere anstændige indstillinger igen så jeg får rimelige temps, anstændigt strøm forbrug og det ... og ikke et fjernvarme anlæg når der games :-O


    Jeg uploader et par billeder af bios settings, som jeg nogenlunde kunne huske dem ...


    OBS!! ... Vcore blev efter billede ændret til 1.31 og qpi til 1.315 ... men er sikker på at de kan være langt bedre og bedre optimeret ...


    Idle temp er ca 43 grader og temps ved 98% load ligger på hele 69 til 74 grader :-O ... det er lige kritisk nok


    dertil skal også sige at advanced settings som EIST/C1 osv er disabled ... og Hyperthreading er enabled (hvilket øger temp self, men ikke så meget)


    Enhver hjælp til at nedbringe temps og ramme rette settings vil jeg være evigt taknemmelig for, eller ihvertfald til den dag CPU'en eksploderer ...


    På forhånd tak :-)

  • her: http://www.overclock.net/ burde du finde alle svar ift dit mobo indstillinger og optimale indstillinger for din processor

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit