Computer slukker ud af det blå

  • Hej Tweak.dk


    Min bærbare skole computer er siden igår begyndt at lukke ned fuldstændig ud af det blå. Den eneste måde hvorpå jeg kan tænde den igen, er ved at trykke batteriet ud af den, sætte det i igen, og så kan den tænde. Jeg har prøvet at åbne den og rense blæseren, da jeg tænkte at det kunne have noget at gøre med at den blev for varm. Jeg har også kørt anti virus scan på den flere gange. Hvad kan det skyldes at den slukker ud af det blå på den måde?

  • Hejsa jeg tror du er inde på noget af det rigtige, at det er et strøm problem. Gør den det kun når du køre uden forsyning fra stikkontakt (net-værksstikket/230V) dvs kun på batteriet?. Eller gør den det også hvis du har tilsluttet ledningen mellem den bærbare og en stikkontakt (230v forsyning til batteriet). Jeg har nemlig personlig haft en bærebar, der var blevet så ringe i batteriet (alder) at den slukkede ned hele tiden. Når jeg prøvede at køre på batteri only. Men når jeg så tilsluttede ledningen fra den bærbare til en stikkontakt, kunne jeg godt bruge den som normalt. Dvs. er muligvis dit batteri der er dårligt/færdig. Håber det muligvis kan hjælpe dig :)

  • det der bliver spurgt om ,gør kun på batteri eller gør den også på 220 volt tilsluttet
    hvis gør det ,prøv rens stik på pc ,med brilleservit ,husk det tørt inden batteri isættes
    hvis det ikke virker så det nyt batteri

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Hvad sidder du og laver når den dør? Er det bare lidt afslappet Office pakke, mail og internet, eller sidder du og spiller?


    Hvis den dør selv med konstant strøm igennem vægstik tyder det for mig på en af tre muligheder.


    1. CPU'en bliver så varm at maskinen lukker ned i panik (Du kan hente Speccy og se temperaturen)
    2. Bøsningen hvor du sætter laderen i laptoppen (porten om du vil) har en løs forbindelse, og batteriet er fladt.
    3. Der er en hardwarefejl på bundkort eller lign. og maskinen er fucked. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har allerede downloadet et program til at se hvor varm min computer bliver, og den er ikke kommet over 50 grader endnu. Jeg har siddet og spillet nogle af gangene hvor den har slukket, men det har bare været flash spil på y8.com. Igår åbnede jeg den op, og fik støvet blæseren af, og lige siden har den ikke slukket, men kunne sagtens forestille mig at den ville slukke igen...

  • varme problem eller gammel kølepasta der ikke virker mere på cpu og chipssettet
    hvilket model og mærke det godt at vide hvilket hw

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det er en Lenovo G50-80. Hvad betyder HW?


    HW - Hardware. Du kan hente programmet Speccy og få en nem oversigt over alting i maskinen. :thumbsup:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • får du en bsod (blue screen of death) eller evt en anden fejlmeddelelse når du tænder maskinen igen?


    det lyder som de andre har været inde på lidt som et strøm problem af en eller anden art i hvert fald hvis den ikke kommer med en crash meddelelse når den lukker.


    prøv evt at køre en eller anden form for stress test på den, så som prime 95 eller noget i den stil for at se om du kan får den til at gøre det under kontrolerede omstændigheder.


    /dwmc

  • Hvad siger logbog'en?

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate