Statisk malfunktion ?!?

  • I mangel af bedre hence overskriften! Altså:


    Nogen der kan definere dette nærmere:


    Et kabinet der fx kører med den ene side taget af og der på en eller anden måde skabes forbindelse, mellem noget udenfor kabinettet og
    delene inden i vil sommetider ikke kunne starte igen efter reboot- eller endda bare vågne op fra dvale. Det må vel være en statisk ting,
    men hvad er det helt nøjagtigt der sker- og vigtigere; hvordan "undoer" man det igen??!! Eneste måde jeg har fundet gennem årene er tid!
    Lad der gå længe nok og så starter skidtet igen en dag! Lige nu har jeg to maskiner stående sådan og det er jeg faktisk lidt træt af! :-)



    På forhånd tak!

  • Det... lyder sgu mere som om at du har en bundkorts standoff et sted der ikke er designed til det, og nogle gange skaber kontakt. Det er nok til at maskinen nægter at tænde.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Præcist hvor jeg har nævnt. Jeg ville tage bundkortet ud og dobbeltchecke at der kun er de standoffs der skal være og ikke flere, og derefter sætte alle kabler i forfra. Kan virkelig ikke se hvorfor at et sidepanel skulle kunne gøre dette. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Som HerrMansen skriver, så kan det være noget der rammer dit bundkort og derved skaber en kortslutning - eller et stik som ikke har fuld kontakt. Tror næppe det betyder noget at dit sidepanel er taget af.


    Jeg ville prøve at tage det ud af kabinettet og samle det på en bundkorts kasse e.lign.

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • ja, der skal ikke mange problemer af den slags til desværre, før skidet laver en masse bøvl.at starte med et helt nyt kabinet og så dit bundkort og dit gfx kort osv, bare 1 gang afgør ofte om det er problemet eller ej.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.