H81-Gamer vil ikke poste (LØST)

  • Hej Tweak.


    Mit system i signatur stoppede den anden dag med at virke efter jeg havde rodet en del med timings og andre instillinger under advanced options.


    Har tjekket, ram, psu, gpu, og bundkortet starter også uden ram men giver en fejlkode på 3 bib, der indikere kortet ingen ram kan se.. så jeg vil også gå ud fra cpu er ok eftersom den også bliver lun ved opstart og kortet ingen fejlkoder omkring cpu giver med ram instaleret..


    Har prøvet andre friske ram fra et virkende system. Jump startet psu. Taget min GPU ud og prøvet og flashe ny bios via Crashfree bios 3 uden held


    Har også rykket CLRRTC Jumper flere gange som beskrevet i manualen samt haft CMOS batteri ude 5timer+


    For heller ingen signal over vga, så jeg vil ikke gå ud fra Crashfree programmet overhovedet kan starte..


    Går ud fra BIOS er blevet corrupt udfra symptomerne, Så tænker det måske kan hjælpe med en ny chip med en frisk ny bios.


    Jeg har bestilt en ny BIOS chip og nyt Asrock bundkort så må vi se..


    Kortet er 6-7 mdr gammelt og har købsbevis.. så jeg burde kunne rma det.. men jeg har pillet et rødt metal klistermærke af køleren under pcie porten og et klistermærke på lan porten der stod Intel gigabit internet eller sådan ligende på.. fjerner det min garanti?? Er også kommet til at smide kassen fra det væk.


    Hvad siger i? Stil endelig spørgsmål vis der er noget i ikke forstår eller vil høre mere om..


    Please hjælp mig Tweak, har aldrig oplevet ligende.

  • Alderen taget i betragtning og uden mulighed for at teste alting selv, ville det også være mit bud at bundkortet er røget i svinget. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jae.. men læs lige de tråde jeg har linket til igennem..


    De beskriver det nøjagtig samme problem.. det jo for underligt ???


    Fjern ledningerne, Ryk din pc 2 meter, tænd op på ny, og bum 1 stk død pc pga en simpel forvirring..


    Ahhhh kan det virkelig passe? Isåfald er min tillid til teknik nok efterhånden røget