HJÆLP SØGES HURTIG. computer køre slow ASF

  • Hej der ude. fra den ene dag til den anden begyndte min pc bare at køre fucking mærkelig. plejer køre 300+fps i cs go og nu køre jeg 40/50fps og andre spil køre heller ikke som de skal. kan også se mit grafikkort bliver 80grader når den bare står på idle men samme når man spiller. og så kan jeg åbne joblisten og så falder den til 60? forstår intet af det her.
    har prøvet at kigge i nvidia kontrol panal. genstartet pcen flere gange. taget virus scan osv osv. intet hjælper.


    specs:
    i8700k
    evga 1080ti
    osv.


    Tak på forhånd. det ihvertfald pisse træls!

  • Jamen det er da en mulighed og vil jeg gøre!
    MEN det var nu mere det der med når jeg så åbner joblisten ? så falder den i grader og så kan jeg gå ind og spille imens den er åben og så kommer laggen ikke ?

  • Hvis der skrues ned for GPU alene ved at du går ind i joblisten, kunne det godt lyde som om at du har noget cyrptomining virus (der bruger en procentdel af din CPU/GPU til at køre udregninger for din regning) liggende, der prøver at skjule sig selv, når du leder efter den. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • vi kan starte med ,tag format c: samt husk ,all driver til bundkortet, og allersidst nvidiadriver
    hvis det forsætter problemet , så skal der kikkes på hardware
    # 4 HerrMansen, var inde på cyrptomining virus
    derfor format c:

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Rolig nu, før du kaster dig ud i noget så drastiskt som format c: så gør som de andre siger, tjek for støv i blæserne i grafikkortet. Kør antivirus nogle dage i træk, det kan tænkes at en mulig virus ikke er opdaget endnu.
    Hvis du har en ekstra harddisk liggende, eller kan låne en, så installer en frisk windows på den, og så selvfølgelig ikke have den gamle siddende i. Windows 10 kan sagtens køre uden at være registreret med en nøgle.