GTx 1060 eller 1070?

  • Hej,


    Jeg står for at skulle min første rigtige gamer pc, og er meget i tvivl omkring hvad jeg skal gå med.
    Skal jeg købe et GTX 1060 eller skal jeg opgradere til et 1070 allerede nu? Jeg er meget tvivl især pg.a. priserne på GPU'er er uhyggeligt dyre. jeg vil gerne være lidt fremtidigsikret, men ved ikke rigtigt om 1500-2000kr ekstra virkelig er det værd at smide efter et 1070.


    Nogen der har erfaringer med dette dilemma?

  • Jeg har lige bestilt alle dele til en ny computer. Personligt er jeg gået 1060 vejen, da jeg mest spiller fps online. På den måde sparer jeg nogle penge nu, og så går jeg all in på en nyt gpu i 4. kvartal, når der kommer nye. Til den tid er 1060/1070 3 år gammel, så der burde komme noget nyt til den tid.

  • Som DaniCyruz er lidt inde på, er det lidt et gamble, selvom jeg personligt også tror vi ser nye grafikkort i Q3 eller Q4, så kan man jo aldrig være sikker.


    Meta hvad skal du bruge Grafikkortet til? - Det kan måske hjælpe os med at give et bedre råd.

  • Jeg skal hovedsageligt bruge kortet til WoW og LoL, så derfor behøves jeg ikke det tungeste kort - men samtidig vil gerne have muligheden for at kunne spille de mere krævende spil hvis det nu lyster på et tidspunkt.

  • GTX 1060 6gb (3gb kan også gå) er lige nu kongen af 1080p (1920x1080 opløsning). Så med mindre du har en 1440p eller 4k skærm, så ville jeg ikke købe et GTX 1070 lige nu, da de simpelthen er for dyre (hvis man da kan finde nogen til salg).

  • Tak for svar Ingel.


    Jeg havde tænkt på at gå med i5-8400, 16 GB DDR4-3000 Corsair Vengeance XMP RAM, GTX 1060 6gb, og så 500GB SSD.
    Lyder det fornuftigt ift. at det hovedsagelig er WoW og LoL den skal bruges til eller er det sted jeg burde spare for fylde op et andet sted?
    Tak for hjælpe på forhånd :)
    Det var den her jeg havde i tankerne https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Raptor-gaming-computer.

  • Som de andre har sagt, hvis det er de spil du vil spille lige nu, er et 1060 mere end rigeligt, du kan altid vente til om 1 år eller 2 med at opgradere grafikkort, til den tid vil der nok også være bedre priser på markedet.