Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 16. marts 2018, 18:12

Halløj.

Min kære lillebror skal have købt sig et nyt 1060 gtx - Valget er faldet på et Asus Strix model.

Jeg har så fundet 2 modeller - en "normal" version og et OC.

Mit spørgsmål er så om det kan betale sig at bruge de 200-300 kr ekstra det nu koster for en OC-version. Grunden til jeg spørger er at inde på powers hjemmeside er der en bruger der har skrevet på den "normale" version at det ikke kan Overclockes? (se linket i bunden)

Umiddelbart tænkte jeg bare at købe den normale da de i bund og grund vel er fuldstændig ens udover base clock?
Men kan det passe at der ikke kan "pilles" lidt ved den normale version?

Mvh.

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/dat…ign=pricerunner

3

fredag, 16. marts 2018, 23:34

Absolut ingen grund til at betale mere for et med en fabriks OC. Køb den billigere og overclock selv.

Jeg vil også næsten garantere at den af sig selv clocker højere via GPU Boost 3.0 hvis du har fornuftigt airflow i dit kabinet.

Der er heller ikke noget der skulle forhindre dig i at overclocke selv hvis det er...

Den guide som jeg har lavet som Uber linker til er et godt sted at starte :D

Crimson Dawn:

Intel i7-6800K + ASUS ROG Rampage V – Edition 10
64GB Corsair Vengeance DDR4
MSI GTX1080 Sea Hawk EK
BeQuiet Dark Power Pro 850W
BeQuiet Dark Base Pro 900
Samsung 950 Pro M.2 NVMe system drev
2x Samsung 750 EVO 500 GB i RAID0 til spil.
1x Kingston V300 120 GB SSD til Adobe Scratch Disc
1x Kingston V300 120 GB SSD til korttids lager

4

lørdag, 17. marts 2018, 00:39

Kanon, så har vi lidt ekstra til RGB :P 8)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.