Byg selv eller køb ?

  • Hej
    Jeg står i den situation at jeg overvejer at købe mig en ny PC. Jeg har bygget en computer selv et par gange, men eftersom jeg har svært ved at finde et grafikkort som er på lager, så har jeg overvejet muligheden om at købe én samlet.
    Jeg har set mig lidt varm på 8600k CPU samt enten 1070 ti eller 1080 gtx. Ud fra disse kriterier har jeg fundet frem til denne computer, som jeg umiddelbart synes har en ok fornuftig pris i forhold til den er samlet.


    http://topdata.dk/product.asp?product=11742


    Jeg vil gerne have 8 gb ram mere, så 16 gb i alt. Samtidig har jeg 2 HDD af 2TB samlet herhjemme i forvejen. Men ellers synes jeg den PC er nogenlunde fornuftig. Jeg har selv prøvet at se om jeg selv kan skaffe det billigere, men synes ikke rigtig det er muligt, specielt at få fat i et grafikkort generelt.


    Inden jeg aflægger en bestilling, kunne jeg godt tænke mig at få en vurdering om det kan lade sig gøre at "Lave" det billigere selv. Jeg har også søgt på dba osv efter brugt grafikkkort men synes umiddelbart ikke jeg kunne finde en som er tilfredsstillende.


    Mange tak på forhånd.

  • Det er jo nok fordi at det ER en helt normal SSD, bare i M2 form faktor. :D


    NVME er den hurtige, PCI-E baserede M.2. M2 SATA er begrænset af SATA, og er dermed ikke hurtigere end en typisk SSD.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har nu fundet et 1070 ti asus rog strix advanded på DBA til 4k. Personen siger så at den er blevet købt for 2 måneder siden og er brugt til mining. Han har faktisk 6 stk på lager. Eftersom jeg ikke har så meget forstand på slid, og den har muligvis har minet i døgndrift. Er det så et kæmpe problem ? Eller vil det være OK at købe.

  • Har nu fundet et 1070 ti asus rog strix advanded på DBA til 4k. Personen siger så at den er blevet købt for 2 måneder siden og er brugt til mining. Han har faktisk 6 stk på lager. Eftersom jeg ikke har så meget forstand på slid, og den har muligvis har minet i døgndrift. Er det så et kæmpe problem ? Eller vil det være OK at købe.


    Rent personligt, ville jeg ikke købe brugte mining grafikkort.


  • Okay fedt mange tak ! Også valget af den 550w, på trods af lidt OC?

  • Jeg havde nok valgt en 650 watt psu .hvis man
    Senere skulle vælge et high end gpu og så fordi
    Strømforsyninger er mest effektive ved 50-70 %
    Forbrug og derved sparer strøm når man vælger
    En overkill psu. Det tager selfølgeligt flere år før
    Merprisen har tjent sig ind