NVIDIA dropper release af nye grafikkort i april

  • På trods af vores forhåbninger om at NVIDIA skulle fremvise nye grafikkort i indeværende måned under Game Developers Conference (GDC), ser det alligevel ud til, vi skal kigge i vejviseren efter nye NVIDIA grafikkort inden for nær fremtid.


    Denne gang stammer de nye informationer fra Tom’s Hardware, som benytter sig af teksten “multiple independent sources” mht. NVIDIAs teaser for snarlig release af nye grafikkort – ikke er ensbetydende med de lanceres hurtigt.


    Alt peger i stedet i retning af fokus på producentens enterprise produkter, og så konsumer produkter i anden række. Som Tweak.dk selv har omtalte flere gange, bliver der højst sandsynlig tale om konsumer grafikkort bygget på Turing arkitekturen, og iflg. Tom’s Hardware, skulle en præsentation komme i midten af juni, og med officiel lancering af NVIDIA Turing grafikkort fra august under Gamescom.


    Læs resten HER


    Hvad tror I?

  • Nu er det heldigvis sådan, at det er producenterne selv, som bestemmer hvor tit der bliver lanceret et nyt GFX.


    Så længe prisen på et nogenlunde GFX ligger så højt, som det gør nu, så er det er fåtal af gamere der bare lige skifter kort hvis ellers de har et nogenlunde kort allerede.


    Den anden side er jo, at rent økonomisk kan det slet ikke svare sig og lancere et nyt kort nu. Både Nvidia og AMD kan sælge alle de chips, som de kan producere i øjeblikket.
    Samt fokus for begge firmaer(Volta, Vega) egentlig ligger i deep learning(hvor de store penge ligger), deres mere almindelige Gforce kort og AMD's RX580 er retter imod gamere, men de bliver jo opkøbt(udsolgt) i store dele af verden grundet mining.


    Jeg har det helt fint med det, da de priser som bliver forlangt nu, simpelthen er for høje for langt de fleste almindelige mennesker.


    Jeg ville have det bedst med et senarie, som ser nogenlunde sådan her ud:


    2018 Q3: paperlaunch af kun mid-end kort
    2018 Q4: hardlaunch op til jul.


    2019 Q1: paperlaunch
    2019 Q2: hardlaunch af high-end kort


    2019 Q3: paperlaunch af refresh


    2019 Q4: hardlaunch af refresh udgaven.


    2020 Q2: paperlunch af ny arkitektur


    Og det kører bare derud af.

    Se det i øjnene gutter og gut-inder, pc-gaming er røget et stykke ned på listen over hvad der er vigtigt, set fra et økonomisk synspunkt for begge firmaer da begge mener, at det som de tilbyder nu egentlig er "godt nok" for nu jfr. highend sigmentet. Minerne støvsuger alligevel det hele.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Satans. Havde håbet på release i april/maj, så jeg evt kunne jeg score mig et billigt GFX af den ældre slags til mit nye build.

  • Jeg tror det kommer i 2018, jeg tror dog også som mange andre at vi skal hen til efteråret.


    Sidste gang de launcede var det lige op til. - Så folk stadig gik ud og købte de gamle kort, den her gang har de ikke rigtig det problem fordi prisen er presset latterlig meget op pga. crypto.


    Det kunne være cool hvis det kom til gamescon i August.