Hjælp til grafikkort dilemma!

  • Hej Alle :)


    Jeg har på nuværende tidspunkt ikke computer, men jeg vil gerne bygge en, så jeg kan spille en masse online fps spil, heriblandt PUBG :)
    Når jeg spiller, vil jeg helst have rigtig flot grafik, men samtidig høj fps.


    Pt. ejer jeg allerede en skærm, Alienware AW2518HF 240hz, mus, keyboard og headset.


    Jeg har lavet en liste af dele, som jeg vil købe:





    CPU
    Intel I7-8700k



    Bundkort
    ASUS PRIME Z370-P



    Ram
    G.Skill TridentZ RGB Series 2 x 8 GB 3200 MHz



    Kabinet
    NZXT Source S340 Elite



    Strømforsyning
    Corsair RMx Series RM750x White



    Vandkøling
    NZXT Kraken X62



    Harddisk
    Samsung 850 EVO 500 GB




    Eneste udfordring er grafikkortet og her skal jeg bruge jeres hjælp! Jeg skal hverken spille VR eller 4K. Kun 1080p i sit højeste! :)


    Jeg har det personligt VIRKELIG stramt med at skulle betale så mange penge for et grafikkort, når jeg ved at de kostede meget mindre for lidt over et halv år siden.
    Der er også mange, der har anbefalet mig at købe brugt, men jeg synes også at priserne er vanvittige på et brugt GTX 1070 eller højere på dba.


    Mit store spørgsmål er så, om jeg skal købe et GTX 1060 i dag, med håb om at der kommer nye grafikkort om et halvt års tid - muligvis til en mindre pris end i dag. Eller om jeg vil fortryde ikke at have brugt penge nu på et større grafikkort i dag, fordi GTX 1060 måske ikke er god nok til høj grafik og høj fps?


    Please help me :D

  • Du skal vel have et AMD-kort til din freesync skærm? Dyrt i mining - tiden :/


    Man behøver ikke et Gsync/Freesync kort for at drage nytte af en skærm generelt. Kun sync featuren.


    Jeg ville dog holde mig til en 144hz skærm, da det nok kun er CS:GO der på nogen måde når en 2-300FPS i realitet, og det kune med et 1070 eller mere.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • der er også en andel vej..
    du kan bare købe gtx 1060 ;)
    du har så sikkert ikke frame rate nok ..
    set i forhold, til dit fine valg af monitor .
    men !! du kan købe et GTX 1060 mere når der kommer
    lidt penge på lommen senere hen !!
    jeg tror SLI & Crossfire er ved at være glemt
    men begge systemer , giver langt større ydelse end OC..
    og de understøtter alt
    jeg ser ofte også her en prismæssig fordel
    da kort nummer 2 ofte er anskaffet senere ,og derfor
    langt billigere end : først købte .
    kan du klare dig med de 6 GB ?? Det tror jeg!
    og du ender op med mere ydelse for pengene !
    her valgt nvidia dem kender/anbefaler jeg.
    men jeg ved at
    AMD har udmærkede crossfire alternativer !!


    .du kan selvfølgelig stadig OC ..
    Der er så bare 2 kort at klokke på !!
    så er der selvfølgelig tiden der går..inden du køber kort nummer 2
    og du kan måske købe et langt bedre kort end det første..
    Du kan så stadig lave f.eks SLI med nvidiakort som er forskellige
    din Ydelse vil være ca.190 %ydelse af mindste kort og tilgængeligt
    ram område vil svare til mindste grafikkort
    skulle dette være til gene..
    kan du med nvidiakort .så istedet vælge at bruge dit ringeste kort: til fysisk X !
    dette vil så aflaste dit nye grafikkort når f.eks dit fartøj bevæger sig på ujævnt terræn ,
    konstruktioner bryder sammen, Røg der bevæger sig, og følger vinden o.s.v
    med de forbedringer der sker på gamerkort år for år vil det typisk med SLI være muligt
    at sammenligne ydelse på 2 nye kort i SLI .: med : singlekort 3 år fremme i tiden..(bygger lidt på personlig erfaring ..)
    om det med uens kort og fysisk X er gældende på crossfire systemer. Ved jeg desværre ikke men der er nok en
    her inde der kan kommentere på det
    V.H.Palle