Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 1. marts 2018, 18:29

Hej Alle :)

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke computer, men jeg vil gerne bygge en, så jeg kan spille en masse online fps spil, heriblandt PUBG :)
Når jeg spiller, vil jeg helst have rigtig flot grafik, men samtidig høj fps.

Pt. ejer jeg allerede en skærm, Alienware AW2518HF 240hz, mus, keyboard og headset.

Jeg har lavet en liste af dele, som jeg vil købe:

CPU
Intel I7-8700k

Bundkort
ASUS PRIME Z370-P

Ram
G.Skill TridentZ RGB Series 2 x 8 GB 3200 MHz

Kabinet
NZXT Source S340 Elite

Strømforsyning
Corsair RMx Series RM750x White

Vandkøling
NZXT Kraken X62

Harddisk
Samsung 850 EVO 500 GB

Eneste udfordring er grafikkortet og her skal jeg bruge jeres hjælp! Jeg skal hverken spille VR eller 4K. Kun 1080p i sit højeste! :)

Jeg har det personligt VIRKELIG stramt med at skulle betale så mange penge for et grafikkort, når jeg ved at de kostede meget mindre for lidt over et halv år siden.
Der er også mange, der har anbefalet mig at købe brugt, men jeg synes også at priserne er vanvittige på et brugt GTX 1070 eller højere på dba.

Mit store spørgsmål er så, om jeg skal købe et GTX 1060 i dag, med håb om at der kommer nye grafikkort om et halvt års tid - muligvis til en mindre pris end i dag. Eller om jeg vil fortryde ikke at have brugt penge nu på et større grafikkort i dag, fordi GTX 1060 måske ikke er god nok til høj grafik og høj fps?

Please help me :D

2

torsdag, 1. marts 2018, 20:31

1060, er som sådan ok, men skal der mere performance over disken, så koster det også. Evt skal du vente på næste release fra NVIDIA, som er på trapperne

3

torsdag, 1. marts 2018, 20:36

Ellers kan kan du kigge efter et brugt GTX 980 Ti. Forventet prisleje efter forhandling: 2000-2500kr. Performance burde ligge et sted mellem de nuværende GTX 1060 og 1070.

4

torsdag, 1. marts 2018, 20:44

Du skal vel have et AMD-kort til din freesync skærm? Dyrt i mining - tiden :/

5

torsdag, 1. marts 2018, 23:01

Du skal vel have et AMD-kort til din freesync skærm? Dyrt i mining - tiden :/

Man behøver ikke et Gsync/Freesync kort for at drage nytte af en skærm generelt. Kun sync featuren.

Jeg ville dog holde mig til en 144hz skærm, da det nok kun er CS:GO der på nogen måde når en 2-300FPS i realitet, og det kune med et 1070 eller mere.

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

6

fredag, 2. marts 2018, 09:07

#5 Helt enig, er da også nok selv for nærig til at købe en g-sync skærm bare fordi jeg har Nvidia kort :D

7

fredag, 2. marts 2018, 21:58

der er også en andel vej..
du kan bare købe gtx 1060 ;)
du har så sikkert ikke frame rate nok ..
set i forhold, til dit fine valg af monitor .
men !! du kan købe et GTX 1060 mere når der kommer
lidt penge på lommen senere hen !!
jeg tror SLI & Crossfire er ved at være glemt
men begge systemer , giver langt større ydelse end OC..
og de understøtter alt
jeg ser ofte også her en prismæssig fordel
da kort nummer 2 ofte er anskaffet senere ,og derfor
langt billigere end : først købte .
kan du klare dig med de 6 GB ?? Det tror jeg!
og du ender op med mere ydelse for pengene !
her valgt nvidia dem kender/anbefaler jeg.
men jeg ved at
AMD har udmærkede crossfire alternativer !!

.du kan selvfølgelig stadig OC ..
Der er så bare 2 kort at klokke på !!
så er der selvfølgelig tiden der går..inden du køber kort nummer 2
og du kan måske købe et langt bedre kort end det første..
Du kan så stadig lave f.eks SLI med nvidiakort som er forskellige
din Ydelse vil være ca.190 %ydelse af mindste kort og tilgængeligt
ram område vil svare til mindste grafikkort
skulle dette være til gene..
kan du med nvidiakort .så istedet vælge at bruge dit ringeste kort: til fysisk X !
dette vil så aflaste dit nye grafikkort når f.eks dit fartøj bevæger sig på ujævnt terræn ,
konstruktioner bryder sammen, Røg der bevæger sig, og følger vinden o.s.v
med de forbedringer der sker på gamerkort år for år vil det typisk med SLI være muligt
at sammenligne ydelse på 2 nye kort i SLI .: med : singlekort 3 år fremme i tiden..(bygger lidt på personlig erfaring ..)
om det med uens kort og fysisk X er gældende på crossfire systemer. Ved jeg desværre ikke men der er nok en
her inde der kan kommentere på det
V.H.Palle

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Palle_DK" (03.03.2018, 22:44)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.