Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 24. februar 2018, 19:42

Hej Tweak.

Inden for den seneste uges tid er min PC'er begyndt at have random freeze event, hvor billedet står stille, lyd slukkes og intet reagere what so ever.

Jeg får desværre ingen Event Log messages ud over at når PC'en er startet op at den er blevet lukket uventet (Kernel error 41) - der er ingen dump fil genereret heller.

Det er sket både når jeg har set netflix (Fra Google Chrome), spillet GTA: SA samt GTA 5.

Jeg har kørt en stresstest i nat, med Prime95, Memtest86 og Furmark på samme tid, og det kørte stadigt her til morgen uden problemer.

Jeg mistænker lidt min strømforsyning for at være synderen, men vil gerne være mere sikker da jeg ikke på nuværende tidspunkt har en anden strømforsyning liggende, hvorfor jeg skal ud og investere i en ny og evt. sende den gamle ind til RMA.

Er der nogle her inde som evt. vil kunne hjælpe til at be eller afkræfte om det er strøm forsyningen.

Hvis ikke det er strømforsyningen, så ved jeg heller ikke hvordan systemet vil reagere hvis min SSD lukker ned umotiveret. M.2. Slottet sidder mellem GPU og CPU så den har næsten alle muligheder for at blive ganske varm, har desværre bare ikke noget værktøj som kan måle temperaturen, hverken BIOS Menu eller Speccy kan ikke oplyse temperaturen på den.

Har følgende system:
Windows 10 Pro, Version 1709 (Build 16299.248)
AMD Ryzen 1800x (Ikke pillet ved clock - 3.6Ghz/4Ghz)
Asrock X370 Fatal1ty Gaming Pro
32Gb G-Skill TridentZ 2400Mhz
Nvidia Titan XP (Star Wars - Empire Edition)
Samsung M.2. 960 EVO - 500Gb
Corsair TX850
Corsair H110i 280mm Liquid Cooler

Case - Cooler Master Mastercase 6 Pro
Monitor - Acer Predator 27" LED (xb271hu a-8)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (24.02.2018, 19:50)

2

søndag, 25. februar 2018, 02:35

sjov nok har jeg ,det samme problem fryser bare i perioder, fryser bare fast
jeg har sat rammen ned 2660mhz til 2100mhz et eller andet
med samme timing som 2660mhz
det begynde da jeg skifter mus
på bundkort usb 2
hvis kan hjælpe dig, skift til usb 3 til musen
det kan være noget software måske måske grafik driver
mange gange er det skurken lan driver
eller antivirus
håber det hjælpe dig lidt
nb har seasonic x760 hvor 7 års garanti på i pc ,tror ikke det er skurken
et lille banalt problem hælder mest til usbporten
eller m2 samsung 960 evo sjovt nok har jeg ,sdd magen til
check indstiilinger pcie porten i bios

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "doitttt" (25.02.2018, 02:43)

3

mandag, 26. februar 2018, 19:47

sjov nok har jeg ,det samme problem fryser bare i perioder, fryser bare fast
jeg har sat rammen ned 2660mhz til 2100mhz et eller andet
med samme timing som 2660mhz
det begynde da jeg skifter mus
på bundkort usb 2
hvis kan hjælpe dig, skift til usb 3 til musen
det kan være noget software måske måske grafik driver
mange gange er det skurken lan driver
eller antivirus
håber det hjælpe dig lidt
nb har seasonic x760 hvor 7 års garanti på i pc ,tror ikke det er skurken
et lille banalt problem hælder mest til usbporten
eller m2 samsung 960 evo sjovt nok har jeg ,sdd magen til
check indstiilinger pcie porten i bios

Tak for tilbagemelding.

Prøvede at indstille rammene ned, så de nu kører 1866Mhz - dette har dog ikke afhjulpet problemet.

Gik direkte ind i BIOS for at aflæse temperaturer.

CPU, var 29gr Celcius.
MB, var 35gr Celcius.

Og GPU var 42gr Celcius da jeg kom ind i Windows.

Har som sagt ingen måling på min SSD, men tænker jeg vil forsøge at bestille et PCI-E kort med passiv køling til min M.2. disk - (Muligvis denne).

PC'en kørte dog upåklageligt hele dagen i går efter jeg ændrede clock speed på rammene.. Men i dag lavede den det samme frys igen.

4

tirsdag, 27. februar 2018, 03:09

har opdateret grafik driver for nydelig , hvis du har ,gå tilbage til gammel graffikdriver du havde før

5

torsdag, 22. marts 2018, 16:39

har opdateret grafik driver for nydelig , hvis du har ,gå tilbage til gammel graffikdriver du havde før
Hej,
Jeg har haft et lignede problem hver gang ved opstart frøs/rebootede computeren og efter en genstart kørte den perfekt.
Asus kører med fast boot enabled pr. default i bios, hvilke ikke alle hardware configurationer kan tåle.
Samme åndsvage fejl hvergang (Kernel error 41)
Jeg fik det til at kører med Asus's bundkort med endte op med at købe et andet og har ikke haft problener siden.

Det kunne måske være det samme problem for Asrock.

Det kunne være en mulighed! Jeg brugte uger på at finde fejlen. :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.