Ny mus - Grafisk arbejde

  • Hej tweak



    Jeg står og skal have mig en ny mus, jeg laver noget grafisk arbejde (skæreplotter)
    udover det bruger jeg den til min skolecomputer, så jeg ser gerne den er trådløs (bluetooth)


    Har i nogle anbefalinger, på komfort, kvalitet, bugs, pris?


    budget er ca. maks 500


    - Tunfisk

  • Er selv svært glad for Logitech's MX Master serie til seriøst arbejde. Den er relativt tung, men føles utrolig naturlig at køre rundt i flere timer. Den er trådløs og lader nemt og hurtigt igennem usb.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er selv svært glad for Logitech's MX Master serie til seriøst arbejde. Den er relativt tung, men føles utrolig naturlig at køre rundt i flere timer. Den er trådløs og lader nemt og hurtigt igennem usb.


    Helt enig, ønskede mig en Logitech MX Master 2S i julegave efter at have læst testen her på tweak:
    http://www.tweak.dk/review/Logitech-MX-Master-2S/2999/1/1


    Den har virkelig været en sand fornøjelse at arbejde med.
    Den bliver brugt sammen med min bærbar til surf, word, excel og lidt gaming (Diablo 3).

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Er selv svært glad for Logitech's MX Master serie til seriøst arbejde. Den er relativt tung, men føles utrolig naturlig at køre rundt i flere timer. Den er trådløs og lader nemt og hurtigt igennem usb.

    Sjovt, den har min sidemakker også :)


    Hvordan oplever du ladetid / brugstid?


    Til min mac har jeg magic mouse, og den kan jeg snildt bruge en måneds tid, hvis jeg slukker den, efter endt skoledag

  • Jeg mener fruen har bedt om et USB kabel til at lade den en enkelt gang siden vi fik den tilbage i ... efteråret? Hun bruger den dog ikke hele tiden, da hun primært læser til eksamen og scrolled med touchpad.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg mener fruen har bedt om et USB kabel til at lade den en enkelt gang siden vi fik den tilbage i ... efteråret? Hun bruger den dog ikke hele tiden, da hun primært læser til eksamen og scrolled med touchpad.

    Det lyder absolut lovende :9xo


    Tror at valget falder på mx masteren!

  • Tjek Logitechs trackball mus ud! Den er god til langtidsbrug og er meget præcis.


    Vil sige en logitech trackball:
    https://www.logitech.com/en-us…t/wireless-trackball-m570


    heller ikke er en dårlig mus.
    Jeg arbejde selv med en i 1½ år, da jeg fik musearm i periode, og der var det alle tiders med en trackball.


    Hvis du vælger en trackball, så skal du nok give det en uges tid før du er gode venner med den, fordi fuck hvor har jeg bandet den langt væk det første par dage, når jeg skulle ramme præcis med den, men efter en uges tid blev det mere naturligt.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • men en Logitech MX Master 2S er absolute ikke en dårlig mus, det er sådan en jeg bruger nu.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.