AMD Ryzen 7 1800x lag

  • Hej folkens.


    Skal lige siges jeg er orddøv, så undskyld hvis jeg er svær at forstå.


    Jeg fik at vide da jeg købte AMD Ryzen 7 1800x, at den var rigtig god som multitask CPU.
    Da jeg skulle bruge det da jeg gerne ville spille/redigere mens jeg streamer det. Men efter jeg fik den, har jeg ikke andet af lag når jeg prøvet og at se streams, youtube eller netflix (bruger Chrome), mens jeg spiller. Så kan spillet lag lidt og chrome lagger også.


    Jeg har prøvet at geninstaller hele computer. Prøvet lede efter løsninger. Men har ikke fundet noget der har virket.
    Så er helt på bar bund, hvad jeg skal gøre for at det virker.


    Med venlig hilsen
    Anders

  • det var da spøjst jeg har samme problem emd min ryzen 1700x men det er kun når det er youtube eller twitxh der kører i fuld skærm samtidig med at jeg spiller.
    netflix skaber ikke samme lag.
    har du prøvet at køre streams som ikke full screen ved siden af ??

  • Jeg har ikke selv ryzen. Men for fælden du har mange programmer kørerne. Alene Chrome er over 600mb i rammen. Prøv lige at slå antivirus fra kort. Og set dit strømforbrug op til Power Up. Max Power whatever i stedet for balanceret. Bare i første omgang.


  • Jeg har ikke selv ryzen. Men for fælden du har mange programmer kørerne. Alene Chrome er over 600mb i rammen. Prøv lige at slå antivirus fra kort. Og set dit strømforbrug op til Power Up. Max Power whatever i stedet for balanceret. Bare i første omgang.

    Nu er det fordi jeg stadigvæk søge på en løsning.
    Jeg vil prøve det med strøm.

  • Der er 2 ting først:


    Er bios opdateret?


    Er RAM installeret korrekt(dual channel) samt hvilken hastighed køre de?


    Hvis ikke det er problemet kan du prøve det her program "Process Lasso".
    https://bitsum.com/


    Dette program håndtere ryzen CPU'er meget bedre end windows gør. Tidligt i levetiden var windows helt ad helvedes til, men er blevet bedre.


    Der er en generelt indstilling til "highest performance" eller lignende.


    Derudover inde i programmet er der en fane der hedder "Active processes". Her kan du se de programmer du har igang, du kan derfra højreklikke på programmet og vælge hvor højt det skal prioriteres. Du kan også prøve at sige spillet skal kun bruge fysiske kerner.


    I det hele taget er der mange mulighedder med det program, som eventuelt kunne hjælpe.


    Iforhold til chrome bruger meget RAM, hvis man bruger en adblocker, er ublock den der bruger færrest ressourcer.


    Håber da du får styr på det, vil selv afprøve med min 1700x idag for at se om jeg har problemer og kommentere igen. :rules:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb