Godt lydløst grafikkort

  • Nogen der kan anbefale et godt passivt kølet grafikkort, eller et grafikkort hvor blæseren kun sjældent kører?


    Det skal afløse mit nuværende Zotac GTX750 som har et problem med den nyeste nVidia driver, som Windows 7 update absolut insistere på at jeg skal installere. Opdateringen fejler og så skal jeg manuelt installere den gamle driver igen :cursing:


    Jeg har haft fat i Zotac support, og de gav mig nogle gode råd, som ikke hjalp og da de fik serie nummeret (tak til ComputerSalg for at fremskaffe det) så fortalte Zotac at de ikke yder service på grafikkort der er mere end 3 år gamle...


    Status: Søger et godt grafikkort, helst helt uden blæser, gerne bedre end GTX750, vil blive købt hos ComputerSalg, skal virke i Windows 7, budget <2000 kr. og ikke et Zotac kort.

  • Skal det bruges til noget specifikt? Ellers er der jo de passive GPU'er som 1030. Gigabyte laver en der er passivt kølet, som jeg mener kan bruges til mediecenter.


    http://www.gigabyte.us/Graphics-Card/GV-N1030SL-2GL#kf

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ikke nogen spil af betydning i tankerne ud over 7-kabalen. :-)
    Nej der er desktop og video afspilning (gerne i 4K).


    Har lige kikket på jeres EVGA anmeldelse og det ser lovende ud. Prisen er lidt 'forkert' men kommer kortet atter hjem til 13-1400 kr er det spændende.
    Nogen der ved om GigaBytes tilsvarrende kort og kun bruger blæseren ved høje temperaturer?


    Men tak for tippet, det vil blive undersøgt!