Forbindelse i spil bliver kortvarigt afbrudt

  • Problemet er der ligeyldigt hvilket spil jeg er i, så laver den korte afbrydelser i al imellem 1-6 sekunder. Specielt i LoL er det tydeligt, karakteren står stille og nogle gange kommer der en "Reconnecting" linje frem på skærmen. Og så er jeg ellers tilbage igen. Det er meget forskelligt hvor ofte det lige sker og føltes tilfældigt. Det er kommet efter jeg geninstallerede en cracked windows med en legitim profil der har windows 10 pro.


    Hvis jeg downloader et spil ignnem steam kan jeg også se at DL hastigheden falder til tider. Normalt er den ret stabil på 7MB/s men laver konsekvent hak ned til 5/6 MB/s?? Tænker det er det samme der sker i mine spil?


    Speedtest siger 55/55+ og 23s latancy så ikke noget unormalt her.
    Jeg har geninstalleret windows 2 gange da jeg troede det var problemet. Nu er det både en legitim iso fra microsoft og med win 10 pro aktiveret.
    Installeret og geninstalleret LAN driver.

  • jeg havde også lignende problemer på et tidspunkt med mit gamle system. Prøv at sætte et USB Lan kort i og spil med det og se om det gør en forskel. Det gjorde det for mig, så jeg var nede i kælderen og støve et gammelt PCI 1000/1000 kort af. Så kørte det glimrende igen... Det var med andre ord min onboard LAN chip der var defekt.

  • jeg havde også lignende problemer på et tidspunkt med mit gamle system. Prøv at sætte et USB Lan kort i og spil med det og se om det gør en forskel. Det gjorde det for mig, så jeg var nede i kælderen og støve et gammelt PCI 1000/1000 kort af. Så kørte det glimrende igen... Det var med andre ord min onboard LAN chip der var defekt.


    Hmm ja du har nok ret. Og tak for svar!
    Imorges stoppede den ved BIOS og kom ikke videre, dog fixede et BIOS reset det. Men hvis den skal til at drille mig udover LAN skal den jo nok sendes ind alligevel..


    Problemet er så at jeg har taget en metal klistremærke af en heatsink så er bange for ved en RMA at de siger det er selvforskyld? Klistremærket hindrede ret kraftigt air flowet over den ellers udemærkede heatsink.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det tror jeg ikke hindrer RMA overhovedet


    Kunne være jeg lige skulle stille et spørgsmål fra en random konto ;) Men ellers tak tror næsten hellere jeg vil have 100% styr på det og være sikker på det ikke fejler noget.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Pinligt nok lader det til at være internettet. Reset hjalp ikke, men efter en ventetid på 22 minutter kom jeg til at snakke med en såkaldt "support" der kunne fortælle mig ja der er noget galt med netværket. Hvordan det ikke er fixet igennem den seneste uge hvor problemet har stået på er mig en gåde tilgengæld...

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb