udskiftning af sata HD?

  • Hej
    Min sata 1tb harddisk er desværre stået af. Derfor skal jeg have installeret en ny. Men her bevæger jeg mig ud på ukendt farvand. Derfor har jeg et par spørgsmål.
    2. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved hardware installationen?
    1. Da Windows ligger på ssd'en er der så noget opsætning efter hardware installationen? Eller er det bare plug and play?
    På forhånd tak.
    Torben

  • Forstår ikke helt dit indlæg - beklager. :) Du skriver HDD i overskriften, men så skriver du SSD i indlægget.


    Summasummarum du kan ikke bare knalde en SSD ell. HHD i en ny maskine og forvente at det hele spiller. Når man installerer en af de to ting er man nødt til at installere de respektive drivere, der hører til PC'en. Altså skal du hente bundkortdriver, lydkortdrivere etc.


    Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers har jeg misforstået dit indlæg. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg har to harddiske i min pc. Den ene er en ssd harddisk hvorpå Windows er installeret. Denne harddisk fungere stadig fint. Den anden er en sata harddisk på 1 tb som primært bruges til lagerplads, og det er denne harddisk der er stået af. De har begge kørt upåklageligt i 1.5 år. Men nu er den ene stået af.

  • køb en ny HDD, smid den i, formater den, GO ! :)


    jeg er endnu ikke støt på en HDD som ikke bare er plug'n'play, lige formater den også start som nyt drev også skulle den gerne være der :)