Arbejdsbærbar

  • Hej


    Jeg skal bruge lidt hjælp til at finde arbejdsbærbar.
    Den skal bruges til at skrive rapporter ude ved kunder, og så må den gerne kunne tilsluttes en dock, når man er hjemme men ikke et krav.


    Hvad type hardware skal man gå efter?
    Jeg tænker følgende


    13-14” skærm
    Skærmopløsning tænker 1080p eller skal jeg gå højere op?
    8 GB Ram
    Godt tastatur og touchpad
    Strømbesparende processer som Intel Core i5-7200U eller Intel Core i7-7500U (vil man kunne mærke forskel på i5 og I7? )
    Pris: Det skal bare virke, gider ikke en bærbar der skal til reparation en gang i måneden.


    Har selv kikket på


    Lenovo Thinkpad x1 carbon
    Dell 13” xps
    Lenovo Yoga 910
    Apple Mac book Pro 13”
    Lenovo ThinkPad X270


    Andre forslag er også vedkommende, der er sikkert nogle jeg har overset.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

    Rettet 2 gange, sidst af NexusVolkon: Siden brød ned inden jeg var færdig med at skrive. ().

  • Der mangler lidt info her ;)
    Hvilke krav har du til den, og hvor mange penge vil du bruge på den?


    Ja, browseren brød ned mens jeg var igang med at skrive, men har lige opdateret det.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Ud fra dine krav kunne det godt lyde som om at vi er ude i noget ala. Lenovo's Thinkpad serie. De er robuste som bare fa..., og de har vistnok alle mulighed for docking enheder.


    Hvad angår dine spørgsmål vil jeg mene at 1080P er alt rigeligt, hvis ikke du arbejder med billed eller video. Kontorprogrammer får ikke meget ud af at celler og tekst står i en højere opløsning.


    Hvad angår i5 vs. i7, så kan det slet ikke mærkes i kontorprogrammer.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv Lenovo Yoga 910, den føles robust, men slet ikke i nærheden af hvad en ThinkPad kan holde til.
    Desuden har min kæreste haft problemer med, at de små sorte ender der sidder i siden af hængslet sidder lidt løst og falder af.


    Mht. touchpad, så er alle dem du foreslår jo ret gode og meget behagelige at bruge.


    En 1080p skærm burde være mere end rigeligt til formålet.


    Så vidt jeg ved, så er det kun Thinkpads der kan tilsluttes egentlige docks, hvor de andre nærmere vil være tilslutning ved hjælp af en dongle.