Kan ikke se grafikkort

  • Hej


    Jeg har købt en pc fra komplet.dk der skulle samles. En af mine bekendte sagde at det skulle han nok gøre, så intet problem der. Det har han så gjort, men den vil ikke registrere grafikkortet (Geforce GTX 1060 3G OC). Han ved ikke hvad han skal gøre, så nu står min 12 årige søn og hans computer kan kun køre små spil. Nogen der ved, hvad der eventuelt kan være galt?


    Jeg har selvfølgelig kørt installering fra den medfulgte disk, men det hjalp ikke. Så hentede jeg driverprogrammet fra nettet. Det skriver det ikke kan finde grafikkortet.


    Håber en kunne have nogle guldkorn

  • Nu siger du "kan ikke se den", men hvad mener du helt præcist? Kortet dukker simpelthen ikke op i Windows når det er monteret? Dukker det op på nogen måde i Enhedshåndtering? Hvad sker der hvis du henter SPECCY og kigger på de informationer den hiver ud af maskinen?


    Har du koblet skærmkabler i grafikkortet i stedet for bundkortet længere oppe på kabinettet? For så får du intet ud af grafikkortet ift. til ydelse.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis I har billede på maskinen, men den ikke registrerer grafikkortet overhovedet, kunne man godt foranledes til at tro, at I har sat skærmkablet i bundkortet HDMI/DP port udgangen til CPU'en indbyggede GPU. Hvis den vel og mærke er udstyret med den slags :)