Justering af kabinet blæser?

  • Hej derude.
    Jeg har købt et nyt kabinet et corsair 460x rgb. Men de blæser der er i køre bare på fuld smadder lyder det som om. Blæserne er sat til mit corsair h100i køler system og blæserne er 3pins. Så har læst på nettet at man ikke kan justere dem via software når de nu kun er 3 pins.
    Så kommer mit spørgsmål her. Kan jeg justere blæserne inde fra bios ved at skrue volten ned til blæserne eller lign? Har været inde i bios. Men kan slet ikke finde noget jeg kan bruge.
    Bundkort er asus sabertooth p67


    Tak på forhånd!:)

  • http://discussions.virtualdr.c…an-speed-from-motherboard
    her er en der har samme problem :-)


    man plejer at kunne rode med fan profiles i bios men ellers som der står i den tråd jeg linkede er der software som følger med motherboardet som burde kunne klare det :-)



    og welkommen til tweak :-)


    /DWMC

  • Hej har prøvet de forskellige programmer både speedfan. corsair link. bios. det ser ikke ud til noget hjælper.. prøvede selv at hente det til bundkortet men det kan jeg ikke installere åbenbart

  • Hvorledes er de blæsere forbundet? Er de koblet på den daisy chain, som kommer med vandkøleren, bundkortets sysfan porte eller direkte på noget Molex/SATA?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv et Sabertooth P67.


    Jeg bruger Asus suite II til at styre mine case fans. Jeg har min køler (svarende til din corsair) I CPU fan headeren, de øvrige er sat i cha1 og cha2, og kan så styres fra Asus suite softwaren.
    Kølereblæserne styres fra corsair softwaren. (jeg går ud fra du har nogle andre, 4-pins blæsere på din radiatorsluttet til din h100i, ud over kabinet fans?)

  • Alle mine blæsere er de samme og er 3 pins. Det er de der er i kabinettet original corsair 460x rgb
    Har prøvet at installere asus suite 2 og 3. Ingen af programmerne vil min pc tage i mod. Men speedfan vil den.
    Jeg prøvede at sætte dem i chassic 1 og 2 istedet for i pumpen på h100i køler systemet. Og nu kan jeg justere inde fra speedfan. Så tror bare jeg lader dem være i dem.
    Men tak for jeres inputs. Vil nu hellere ha haft dem i pumpen da jeg burde kunne justere dem via corsair link. Men det fungere tydeligvis heller ikke.

  • Jeg gætter på at Corsair link, ligesom til mange andre aio-kølere, kræver 4-pins blæsere for at styre dem. Så skal du evt have fat i et par hd120 rgb eller et par ml120..?


    Men ja, selvfølgelig kan du bare lade speedfan styre dine cha1 og 2 når det nu virker fint. :9xo Så styrer dit Corsair link pumpen (som vel sidder i CPU-headeren med et 4-pin stik..?)

  • Ok :) de originale h100i blæsere er 4-pins, så et par 4-pins rgb blæsere skulle kunne løse det... Selvom det er en ekstra udskrivning. God fornøjelse med dine nu kontrollerbare blæsere! :9xo