USB C på nyt bundkort, hvad bruger man det til

  • Hej alle, har lige skiftet fra ældre I7 system til et nyt Ryzen med et MSI B350 TOMAHAWK Bundkort. Lad os bare sige at det ikke var uden problemer, men OK det er ikke derfor jeg skriver.


    Jeg undrer mig over at der er en USB type C indgang bag på bundkortet. Hvad skal man bruge det til ? Hvis man bruger et traditionelt USB type c kabel, så kan man vel ikke rigtig connecte noget, da det er den lille type C der oftest sættes i telefonen / tabletten osv. ? Eller er det bare mig der ikke har set lyset ?

  • Der er kun en størrelse USB-C. Så hvis dine enheder har USB-C er det bare at koble dem i?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er heller ikke uhyggeligt populært - endnu. Det er fremtidssikring, da USB-C spåes at overtage for den gamle USB-A standard på sigt. Man kan allerede få kablerne.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mobil telefoner er i hvert fald begyndt at komme med usb-c og jeg tror også det bliver fremtiden ingen for dataoverførelse :)
    Men hvem ved :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate