Ny computer mangler lidt råd :)

  • https://www.komplett.dk/wishli…3d-4e12-8225-8a094f3eb9e9 jeg har smidt det her sammen. Er der noget i ville skifte ud med andre dele ? Jeg spiller en del csgo, pubg, gtav og dota2 og streamer dette på twitch. Er der noget som ville være bedre at smide pengene efter med det behov jeg har eller ville dette være et fint build ? Mit budget er ca. 6500,- .. har selv et R9 390x 8gb grafikkort og min psu som jeg hiver med over i næste computer :)


    Håber at i vil bruge 5 minutters tid på lige at skimte linket igennem og komme med gode råd :)


    V.h.


    Dengsen :) :9xo


    Redigeret: Har selvfølgelig også styr på harddiske :)

  • I og med at du har valgt Ryzen, er det ret vigtigt at du får nogle hurtige RAM - Måden arkitekturen fungerer på, betyder at CPU'en kører hurtigere med hurtigere RAM. Jeg ville gå efter nogle 3000Mhz RAM som er på dit valgte bundkorts QVL liste (for at være helt sikker på god support)


    Du kan eventuelt trappe ned i en 1700 / 1700X og så overclocke dig op på 1800X niveau - De er alle sammen samme CPU, bare hvor 1800X har garanteret binning kvalitet, så at den kan køre de hastigheder den sælges med. Jeg har selv fået min 1700 op på 4.0ghz uden problemer (men det er et lotteri)


    Man kan godt overclocke på B350, modsat hvad Intel mener om "Andenrangs" chipsæt i deres lejr.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ang. den QVL list.. Søgte bundkortets navn samt QVL list men får intet svar jeg synes jeg kan bruge.. Måske jeg er godt dum her men aner ikke hvor jeg finder den ;)


    Om jeg skal ned i en 7 1700x er for mig lige gyldigt dog vil jeg helst undgå overclock i starten.. :)


    Men hvis du gider vil jeg sætte pris på hvis du linker til nogle gode ram da jeg ikke har super meget forstand på dette.. Sad faktisk den anden dag og læste om ram men synes ikke jeg kan finde noget brugbart omkring hvad jeg skal kigge efter?! :/


    Redigeret: nå ja hvis bundkortet ikke er værd at smide i computeren er du også velkommen til hvis du igen gider at linke til noget bedre. Der er mulighed for at jeg når et højere budget. :) Hvor meget er dog ikke til at sige da det er penge jeg har vundet via oddset :)

  • Du kan se listen lige her https://www.msi.com/Motherboar…50-TOMAHAWK#support-mem-2