Spørgsmål vedr. opdateringshastighed på ny skærm

  • Hej, Tweak.


    Jeg har bestilt en ny skærm (Asus VG245H) den skal bruges som sekundær skærm sammen med en Asus MG278Q


    Den nye skærm er 75 Hz, og min hovedskærm er 144 Hz. Mit spørgsmål er så om det vil give nogle komplikationer? Eller kan min GPU / Windows selv finde ud af det?


    MG278Q kører DP
    VG245H kører HDMI.


    På forhånd tak.

  • Det kan sagtens spille sammen - Dog mener jeg du bliver nødt til at køre spil på 144hz skærmen i Fullscreen (Ikke borderless fullscreen) for at få lov at køre med de 144hz, i stedet for 75hz, som den anden skærm dikterer. :thumbsup:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • begge køre den hastighed de nu er opgivet til at kunne køre


    Jeg har bare oplevet at med nvidia det gi problemer hvis skærm 2 (60hz) for twitch og der allrede køre f.eks 2 x twitch på min skærm 1 som er på 100hz

  • Lige en update.


    Tak for jeres svar.


    Jeg stødte ind i et par problemer, men fik dem til sidst løst.


    Jeg fik en del stutter og audio sync problemer når min sekundær skærm blev sluttet til.


    Jeg har læst et par reddit post, hvor folk skriver, at det kan opstå stutter osv., hvis skærmene ikke har en opdateringshastighed, der kan gå op med hinanden.


    F.eks. så går 60Hz op i 120Hz, men mit setup er 144Hz og 75Hz, hvilket ikke går op.


    Løsningen var at tilslutte den ene skærm til grafikkortet og den anden skærm til iGPU.


    Link til post på reddit