Hjælp mig :- Byg selv gaming pc, budget 20-30.000 kr

  • Jeg vil gerne bygge en gaming PC, Den skal sparke mega meget røv! Jeg har aldrig prøvet det før, jeg ved bare at jeg gerne vil have 2 af de bedste grafikkort på markedet i og væskekøling.


    Selve kabinettet må gerne se lidt badass ud. Jeg har i flere måneder kigget på denne her færdigbyggede fra shark https://sharkgaming.dk/mighty-shark-bloodlust men efter at have læst at man kan få meget mere for pengene, hvis man bygger selv, har jeg besluttet mig for at kaste mig ud i det.


    Er der nogen som måske kunne fortælle mig hvilket setup jeg skulle gå efter, eller gode råd i det hele taget, er helt grøn. Min Far har altid bygget mine PC'er før i tiden, men han døde desværre af kræft for et par år siden.


    Jeg spiller primært FPS, Battlefield, COD, ARMA III. Jeg er godt klar over at jeg kan bygge en PC, der kan trække de spil i høje grafiske indstillinger, for langt færre penge. Men nu har jeg altså muligheden for at bruge lidt flere penge, og det har jeg tænkt mig at gøre :P

  • Glem SLI (2 ell. flere grafikkort), da der næsten ikke er nogen spil der understøtter dette.


    Byg den med en Intel i7 8700k, 16 GB RAM, Gtx 1080ti, 1 TB SSD, 256 GB NVMe SSD, EVGA SuperNova G3 750w, Z370 bundkort.


    Er det en AIO køler, du ønsker? Eller er det et custom loop, hvor både CPU og GPU bliver kølet samtidigt?


    Og hvilken skærm påtænker du at benytte? IMO skal du gå efter en 27" 1440p, 144 Hz skærm. Eller en 100 Hz, 3440x1440p skærm. Glem UHD! :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Et problem med et AIO kort er så bare risikoen for at pumpen står af inden for et år eller to, og man i så fald skal ud i noget alternativ køling.


    Jeg er helt enig i at 30 kilo er alt for meget at smide i en PC, medmindre du virkelig brænder for nogle specielle løsninger såsom SLI eller et reelt vandkølingsloop (som typisk vil løbe op i en 5-6000k for sig selv, men så også giver virkelig god køling)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |