Computer vil ikke starte.

  • Hej derude :)


    Jeg har et lidt mærkelig problem. Jeg har en ældre computer med en ca 2 års gammel strømforsyning fra XFX 650W
    J eg har nogen gamle HDD med IDE Jeg skal lige have kikket på dem pga billeder, hvor de så skal ud.


    Men når jeg sætter det gamle strømstik på og vil starte computeren, så sker der bare intet! den er helt død.
    Hvis jeg tager strømstikket ud af PSUén. og resetter bios kan jeg få computeren til at køre igen.


    Den PSU burde have mere end nok strøm til den Intel E8400 + 460GTX kort der er i.


    Gør jeg noget galt?

  • Har du en usbstick med lubuntu kan du få den igang og se efter billeder og andet .
    Så skal du bare have valgt usbmediet som første startdrev.
    Har selv en gammel E8400 maskine hvorpå dette nemt lader sig gøre.
    Venlig hilsen
    Benny.

  • Hej igen
    Hvis du kan starte maskinen vil lubuntu pen give et livesystem.
    Men har du ikke Ideport til fadkabel og får meldt din gamle disk i bios skal du ud at købe ( usb til sata & ide )kabel
    AvXperten har dem til 129kr.
    Som strømforsyning til din idehdd sammen med dette kabel bruger du bare et af molex stikkene fra din psu.
    Med dette kan du læse dine gamle diske som eksterne hdd også på nye win 10 maskiner.
    Endnu et alternativ til system kunne være en bootdvd med Hirensbootdvd (hentes gratis på nettet) den kan køre et skrabet win xp.
    Hirens kan også laves køreklar fra en usbpen.
    Venlig hilsen
    Benny.