Acpi Bios error

  • Hej Alle


    Jeg har lige købt Kompletts Oktober gamer...


    Mit store problem er at når jeg forsøger og installere Windows 10, får jeg denne fejl Acpi Bios Error,


    Mit bundkort er B250M-Plus


    Har forsøgt divs løsninger som jeg nu kunne finde på youtube, uden held


    Har testet HD's, Gfx, ram


    Min knægt er ved at gå ud af sit gode skin :)


    Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe :)

  • Her er hvad jeg ville prøve.


    1. Checke at du har den senest mulige udgave af BIOS til dit bundkort. Der kan være problemer med RAM support på nogle kort der er lavet før RAM er udkommet.


    1a. Flash BIOS med et USB stik hvis der er en BIOS.


    2. Lave et USB stik på mindst 4GB med Microsoft's Media Creation Tool, hoppe ind i BIOS og slå UEFI Secure Boot fra under Boot (skal over i CSM eller hvad din BIOS nu kalder det). Hive alle harddiske undtagen den systemet skal ligge på fysisk fra kabelmæssigt indtil du er helt inde i Windows først gang.


    Du kan også prøve Memtestx86 via USB DOS boot for at teste RAM klodserne, og ellers må du jo nok se dig nødsaget til at ringe til Komplett.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har prøvet hvad du skriver desværre uden held ..


    Har kontaktet Komplett..


    De sender et nyt bundkort uden beregning(Super service kun ++ herfra ).. Ville bare gerne jeg kunne være sikker på at det var problemet :)


    Så hvis der er en som har haft samme problem, er i mere end velkommen til at råbe op :)