kan nogen hjælpe mig

  • så er det da hurtigere at køre memtest86 eller windows indbygget memorytest

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • lihe en anbefaling til ikke at bruge windows indbygget ram test
    Den er varediloest den er absolut det vaerste program til at finde fejl jeg har testet.
    Selv maskiner der ikke kan starte windows og/eller kommer med grafiske fejl pga ram fejl kan den ikke finde fejl paa.


    Jeg er utroligt overrasket over hvor elendig den klarede sig i mine tests




    men jeg er helt enig med at det er smartere at koere en ramtest end at begynd at rode med at hive blokke ud. og vaesenligt nemmere.
    memtest86 fra passmaark ( huske uefi boot) er et af de staerke valg

  • så er det da hurtigere at køre memtest86 eller windows indbygget memorytest


    Absolut en omgang Memtest i DOS. Men jeg ville stadigvæk teste hver enkelt klods separate hvis en fælles giver fejl. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Absolut en omgang Memtest i DOS. Men jeg ville stadigvæk teste hver enkelt klods separate hvis en fælles giver fejl. :)

    Kender ikke til en memtest der koere i dos ;)


    -- edit ---
    ah det er saa ikke sandt. docmem koere i Dos. men har ikke kunne finde en version af det de sidste 3 aars tid.

  • Her tænker jeg nu bare på gode gamle MemtestX86. Fast inventar på min diagnose USB Stik.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |