Ny arbejdshest af en bærbar

  • Halløj


    Jeg skal bruge en ny kraftig bærbar til arbejde. Det skal være en rigtig arbejdshest fuld af spræl og power.


    VIGTIGT KRAV 17" display ... så det udelukker Macbooks :/


    Før Lenovo var Thinkpads p-modeller sagen og har siden prøvet forskellige modeller uden stor tilfredsstillelse ... så hvad skal man købe idag der er kraftfuld, robust, hurtig til tidens krav?


    Den skal kunne køre 20+ browsertabs, online regnskabs- og lager-system, adobe grafikprogrammer, office pakke, database opdatering/lookups, webshop backend m.m. ... på samme tid!


    Nogle gode bud på gode modeller og hvad skal jeg vægte højest af specs til de behov?


    :rules:

  • kraftig bærbar til arbejde = ryzen den kommer om cirka 14 dage. Kender pt kun til ASUS ROG GL702ZC-GC173T.

    i5 6600k 4,3GHZ | GTX ASUS STRIX OC 1060 | DDR4 16GB 3000-15 CORSAIR | EVGA G2 650W | ASUS Z170-M

  • hvad er der galt med en lenovo p70 ?


    sådan en har jeg, og jeg klager ikke ...

    Jeg har ikke prøvet den model, men 7-8 andre Lenovoer som ikke har været værd at skrive om :(
    Karosset bliver hurtigt slapt, batteriet mister stamina hurtigt og performance slet ikke hvad man forventer af specs, derfor er jeg blevet lidt pas på Lenovo ;-)


    Men jeg vil da overveje om jeg har valgt for billige modeller ;-)

  • Hvad med sådan en? - Jeg har ikke problemer, og den klare det meste...


    Lenovo P70
    cpu : Intel Core i7-6820HQ
    ram : 2 * 8GB PC4-17000 + 2 * 16GB PC4-17000 - total 48 GB
    gfx : NVIDIA Quadro M3000M - 4096 mb GDDR5
    monitor : 17,3 " (model LEN4123) Resolution : 3840 x 2160
    dvd
    Drive can read: CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM, DVD+R DL
    Drive can write: CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM, DVD+R DL
    Intel RAID controller
    1 * 1 TB SSD 850 EVO
    2 * M.2 250 GB EVO

  • Altså det er fint hvis du ikke vil have en thinkpad, men hvis du syntes de underperformer håber jeg da du tjekkede om din PC var fyldt med bloatware og at den ikke overophedet. Der er ingen logisk grund til en komponent skulle yde dårligere i en maskine bare fordi det er et andet navn. Medmindre der var problemer som nævnt.


    Du skal tænke på det er et plastik chassis så den vil ikke føles så hård som en med alu kabinet. Tilgengæld har den en titaniums ramme indeni som gør at dens kabinet er rigtig fleksibelt, hvilket faktisk er en god ting. De her helt hårde kabinetter buler ind af og ødelægger komponenter. Et plastisk vil enten flække/bøje og derved absorbere slaget, bedre ihvertfald. Det føles knap så godt men thinkpads er mindst lige så stærk som de andre.


    Personligt har jeg en t530 og er rigtig glad for den. Dog har de nyere modeller(x40+) hvis ikke det bedste trackpad, knapperne er integreret ligsom en mac, men virker ikke så godt.


    Du er ihvertfald ude i en 6core+ 16gb kunne være nok, men som vi kender det fra browsers æder de ram som bare satan. Derfor er du nok ude i 32/24gb. OG med alt du skal have åben på samme tid ville jeg helt sikkert kigge efter Ryzen 8 kernet. Det kan godt være hver enkelt kerne ikke er så kraftig, men til den slags multitasking tror jeg de ekstra kerner/tråde vinder over nogle marginalt stærkere og færre kerner. Samt burde prisen også være en del billigere end intel som vi også ser det med desktop markedet. Jeg tænker dog du ikke har behov for et kæmpe grafikkort? Her syntes jeg du burde finde ud af hvad dit krav er for der er mange penge at spare på et lidt mindre grafikkort.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Ser ud til at Ryzen taber alle test til i7 :S


    Jeg elsker når folk kommer med deres personlig holdning i en noget det ikke har med sagen at gøre. Han spørger om en arbejdes bærbar og ikke en spille computer. Og Ryzen 8 kernet er bedre som arbejdes pc, fordi du i sammen prisklasse kun kan få en 4 kernet I7.


    Det eneste jeg bare ikke kender noget til er om de forskellige programmer stiller krave til om du har et Nvidia eller Amd grafikkort.

    i5 6600k 4,3GHZ | GTX ASUS STRIX OC 1060 | DDR4 16GB 3000-15 CORSAIR | EVGA G2 650W | ASUS Z170-M

  • Jeg har lige selv fået en ny ekstra Lenovo P51 (mener det var en P51), med en i7 7820HQ, 64GB RAM og en Quadro 2200M (til ved siden af min primære computer) - har ikke brugt den overdrevet meget endnu, men so far, er jeg nu ret glad for den ^^


    - Anyway, jeg vil dog helt klart anbefale den Asus der... Asus er et mærke jeg aldrig har haft andet end top erfaringer med! ^^

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU