Hvad er jeres erfaringer med trådløse hovedtelefoner?

  • Jeg kører både mus og tastatur med ledning, har jeg det fint med, men hovedtelefoner er det punkt, hvor jeg gerne vil gå trådløs. Dog har min oplevelse med det ikke været så positiv indtil videre.



    Jeg ejer:
    Arctis 7 (Headset)
    Creative Sports Outlier (in ears)


    Arctis 7 har skrattet en del på det seneste. Forbindelsen er ikke stabil, og det svinger lidt. Generelt vil jeg ikke kalde den pålidelig.


    Creative er lidt samme problem. Det er en sportsmodel, og når jeg er udenfor med dem, så kan jeg risikere, at den slipper forbindelsen i ca. 1 sekund minimum 1 gang hver 30 sekund. Når man først lægger mærke til det, så fokusere man på det. Den del variere også lidt.


    Synes, at det er meget som jeg ofrer udelukkende for friheden af ingen ledning. Så stort et problem er det heller ikke at have ledning, hvis jeg generelt får meget bedre forbindelse med det, og et billigere produkt.
    Er specielt skuffet over Arctis 7, for ud fra Tweaks anmeldelse af model 5 og 7, så er lydkvaliteten endda bedre i 5, som har ledning. Ergo, jeg har betalt godt 500 kr ekstra for en model med dårligere lydkvalitet og dårligere forbindelse. Men hey, den er trådløs.


    Jeg troede, at trådløs overførsel af lyd var modnet sig nok til, at jeg ikke ville opleve disse problemer. At de skrotter jackstik i de nye flagship telefoner peger også på det, men jeg ved ikke om jeg bare er uheldig.

  • Altså jeg har en del kammerater der efterhånden har skiftet til trådløse headsets, navnligt er det Logitech G933, Astro A50, Corsair Void Wireless og et mere som jeg ikke lige kan huske navn på. Ingen af dem har rapporteret problemer med skratten og udfald.

  • Jeg har personligt et Logitech G933 sæt og det er jeg rigtigt glad for og kan næsten bevæge mig frit rundt i hele lejligheden uden problemer. Kun i ydrepunkterne giver det lidt knas.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Jeg har netop Arctis 7 som du nævner. Jeg synes ikke jeg kan genkende alle dine kritikpunkter. Jeg er ikke ligefrem audiofil, men jeg kunne godt savne lidt dybde i lyden. Måske meget kan fikses med en EQ.
    Jeg har dog hverken skrat eller udfald, og det er klart det bedste "gamer"-headset jeg har haft.

  • har lige koebt 2x plantronics gaming set P80 for 9dollars hver.
    det er ok i lydkvalitet og bestem ebedre en forvente af et 9 dollars headset.


    Desvaere er lyden i micofonr daarligere end det er i mit webcam hvilekt var grunde til jeg koebet dem.
    men for 9 dollars er det ikke skidt. havde jeg betalt fuld pris havde jeg nok vaeret skuffet