Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 3. oktober 2017, 11:27

Hej

Jeg har for nyligt købt et MSI 1080 gaming x+ og har brugt det i omkring en uges tid.

Jeg har lagt mærke til at GPU og Memory clock altid er maks, selv ved intet brug på skrivebordet.

Jeg har både GPU tweak og msi afterburner åbent, GPU tweak viser 11.016 mhz på memory mens MSI afterburner kun viser 5.508

Så jeg er også lidt forvirret over at deres eget program ikke det rigtige.

Men spørgsmålet er om der er nogen der ved hvordan jeg kan nedbringe disse 2 mens jeg ikke anvender computeren.

// Psych0

2

tirsdag, 3. oktober 2017, 13:13

Jeg personligt med mit 980ti har oplevet at efter et par opdateringer på Windows. At programmet ( Java ) i baggrunden suger næsten max på grafikkort og dens ram. Prøv evt at lukke det ned. Det virker på min.

GeForce 660ti
25TB Blandet harddisk
ASRock Z170 Gaming K4
16GB Ram
Intel Core i7-6700K OC 4800
Kraken X61

3

tirsdag, 3. oktober 2017, 13:15

2 x 5508 MHz = 11016 DDR, begge er altså korrekte.

Kig på grafen i GPU-Z eller Afterburner, kortet skulle gerne være i de forskellige P-States afhængig af det aktuelle load. Ellers har du måske noget SW der konflikter.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.