Opgrader fra 980Ti til 1080Ti

  • Hej jeg har et spørgsmål vedrørende grafikkort jeg på nuværende tidspunkt Nvidia Geforce GTX 980 Ti men jeg overvejer at upgrade til en Nvidia Geforce GTX 1080Ti så ville høre om det svare sig.

  • 1080 Ti er et crazy kort. Kommer selv fra to gange Fury X til et enkelt 1080 Ti. Det var dog primært for at sikre mig de høje fps i VR. Min pointe er, hvad skal du bruge det til? Gamer du i 1080p giver det nok ikke mening, men det begynder det at gøre i 1440p og selvfølgelig i 4K.

  • Jeg bruger en ASUS ROG SWIFT PG278Q med en oplæsning på 2560x1440 og 144Hz. Jeg gamer for det meste heavy spil på ultra indstillinger i spil fx. Battlefield 1 og nu hvor der kommer mange gode spil som Star Wars Battlefront 2 og Metro Exodus der kommer til næste år. Men jeg har spurgt ind til mine kammerater nogen af dem synes jeg bare skal bruge min ind til der kommer nogen spil hvor jeg får problemer med at trække eller jeg kunne nøjes med en Nvidia Geforce GTX1080 for at spare penge.

  • Altså hvis du vil op i nærheden af 144Hz på 2560x1440 så er et GTX1080ti eneste rigtige bud hvis ikke du vil ud i Titan kort og så kommer det stadig an på dine indstillinger. I mine benchmarks med GTX1080ti kort kører jeg typisk med Ultra indstillingerne og her lander jeg omkring de 140-150 i spil som Doom og Battlefield 1, Prey osv så det er en god indikation på at det er omkring man skal op.


    Et alm. GTX1080 kan naturligvis også gøre det men så skal man regulerer indstillingerne tilsvarende. Mine GTX1080 benchmakrs placerer det omkring 90-110 FPS i 2560x1440 på Ultra settings i de samme spil.


    Spring forbi vores eller andres reviews på kortene og se hvad du kan regne med. :D

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • jeg har et Gtx 1080TI. og det er et vildt kort.
    Det skal så lige siges at selv om det kortet sparker røv. så kan battelfield 1 godt Tvinge kortet ned i knæ! hvis du køre alt på ultra og 150% Reslution scaling med 1440p. så begynder dine frames at droppe. Ved 200% scaling lander jeg omkring 60 FPs. Men når man har vendt sig til 144hz så dur 60Fps bare ikke.

  • Dit kort svare cirka til et 1070. Og det er et langt hop op til 1080ti, så ja det kunne godt svare sig.


    Hvis du dog spiller i high indstillinger kontra ultra så får du også betydeligt flere FPS og forskellen er meget lille. Her kan man jo lege med indstillingerne for at få den ydelse kontra visuel effekt man ønsker. Og et 980ti burde i mine øjne også kunne køre de fleste spil 100+ FPS.


    Personligt ville jeg dog vente 1 år og se hvad de bringer i 2018. AMD rykker flere GPU'er på samme die, hvis de kan få nær liniær skalering som med Ryzen, ja så kunne det blive nogle meget potente kort. Som Nvidia helt sikkert vil gøre alt for at udkonkurrere ihvertfald på ydelse. Hvilket kun vil betyde Nvidia selv sænker deres priser og nok endnu mere end de nuværende Vega kort har gjort. Nvidia Volta kunne også udkomme hvilket skulle bringe dem et godt stykke foran Vega kortende.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • SÅ længe at de skide crypto Miners køber Grafik kort. skal du ikke regne med at se nogle form for Pris fald værken hos Nvidia eller ATI

  • et GTX 1080Ti er absolut et god kort til dine specs og krav - jeg ville dog overveje, om det er en opgradering som haster lidt, eller om man evt. skulle overveje at vente på den nye serie?


    Kommer dog nok først slut Q1 eller start Q2 2018..


    men altså, GTX 1080ti er virkeligt et awesome kort, og vil være springet værd.


    argumenterne er sådan set allerede smidt på bordet, så ingen grund til at jeg gentager det samme :P

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU