Erfaringer med harddiskfabrikanter efterlyses…

  • Jeg skal have købt mig en ny 4 GB harddisk og i den forbindelse har jeg lavet lidt research der egentlig passer godt med mine egne erfaringer, der siger at Western Digital diske stinker, Seagate er heller ikke just troværdige mens Toshiba harddiske kører rimeligt stabilt gennem flere år, men det bygger på et beskedent erfaringsgrundlag, så...


    Nu kan jo så læse mig til, at HGST diske (oprindeligt Hitachi) er super stabile og langtidsholdbare og umiddelbart vil mit valg falde på det mærke. Men det er jo Western Digital i står bag og det skræmmer mig sgu en smule, for dem har jeg ekstremt dårlige erfaringe med.


    Jeg vil derfor gerne hører jer herinde, om hvad I har er af erfaringer med harddiske. Især hvis der er nogen der via jeres erhverv har en større statistisk baggrund omkring levetid på harddiske.


    Og vær nu sød ikke bare at give mig links til alle mulige sider på nettet, jeg kan godt selv bruge Google. Det er personlige erfaringer jeg er interesseret i, inden jeg foretager et køb :)

  • Ja jeg har en 2 TB og en 4 TB WD Green Caviar og de kører upåklageligt .
    2 TB er ca 5 år gammel og 4 TB 2 år .
    Og dem valgte jeg da de ikke har den start og stop cyklus som slider på hdd.



    SMLDK

  • Jeg har både kørt med WD, Seagate, Hitachi og Samsung og jeg har aldrig oplevet nogen problemer med nogen af dem...


    Jeg tror i sidste ende at det er et personligt valg hvilket mærke man bedst kan lide da dem du nævner jo alle er fine gode mærker, nogen har eksisteret længere end andre og har derfor større erfaring mens andre nyere sagtens kan hamle op med dem uden problemer...


    De har jo alle deres "specielle" ting de gerne vil fremhæve som være hvorfor du skal købe lige præcis deres HDD...


    Jeg har købt mine i sin tid efter pris, mest for mindst, og derfor er det blevet lidt blandet efterhånden hvad jeg er endt ud med...


    du kan læse dig gul og blå af info om hvad der er godt og skidt og alligevel ende ud med at købe det alle anbefaler også finde ud af det er noget lort eller købe det som alle siger man ikke skal købe og være super tilfreds med.


    info er godt men kan også være vildledende og forvirrende, køb efter mavefornemmelse og hvad du ellers syntes at den HDD er den du skal have...

  • Tror alt den mærkekrig har taget lidt overhånd. Stadig meget få som reelt går i stykker. Jeg har haft WD Blue, black, rød og en ekstern. Eksternen begyndte at give problemer efter 3 år, men mistænker, at det var selvforskyldt. Resten har kørt fint. Erstattede ekstern med en hæslig seagate, den kører også fint.

  • Jeg kan personligt ikke huske at jeg nogensinde har mistet en harddisk "før tid" uanset mærke. Til daglig bruger jeg dog primært WD, da det lige har været hvad der var billigst til størrelsen på tidspunktet.


    Bruger dog primært mekaniske diske til langtidsopbevaring disse dage, hvortil at alle mine diske er WD RED til NAS brug, ikke Blue eller Black. Spil og krævende indhold ligger på SSD'er.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har 2x HGST 750GB 7200rpm diske som køre upåklageligt efter 8 år. Jeg har også 2x Lacie Rugged "seagate" 2TB diske de køre også godt efter 3 år. Mit næste køb af harddisk bliver en Seagate Barracuda pro 10TB disk, de er helium fyldt og med 5års garanti. Jeg ripper mine film/ cd'er i 1:1 så det begynder at tage plads op :)

  • Jeg har i mange år efterhånden kørt med WD Green diske, og de har aldrig fejlet for mig.


    De eneste dårlige oplevelser jeg har haft var for efterhånden mange år siden hvor jeg havde IBM Deskstar 75GXP 30GB. De døde simpelthen ind ad en kant. Jeg tror jeg fik byttet den 5!! gange på et år!