vifteproblem på asus rog strix 1070

  • hej, jeg har et problem med mit grafikkort. Nogen gange kører den ene vifte super hurtigt (omkring 3700 rpm.) mens de andre 2 står stille, dette larmer vældig meget, og den gør det selv om grafikkortet ikke er varmt, kan sagtens være under 40 grader. Den burde først begynde at køle når den rammer 60 grader. jeg har prøvet at sætte en manuel kølekurve i GPUTweak2, det ændrer ikke på noget. Det kan ske selv om jeg bare er på nettet, det sker hver gang jeg starter et spil op, men hvis jeg for eksempel går i et grafiktungt spil som BF1 så starter alle 3 vifter som de skal, og så er den meget mere stille.
    Jeg har hentet den nyeste Geforce driver (Version 385.41) via Geforce experience.
    Har i en idè om hvad der kan være galt, og om jeg kan fikse det? så ville jeg være vældig taknemmelig. Min kone er træt af at høre på den larm når hun sidder på kontoret sammen med mig. :S

  • Hmmm det lyder noget underligt. Specielt at det så køre som det skal ved et tungt spil. Umiddelbart lyder det til der er en defekt hvis ikke en manuel fancurve ændre problemet.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • ja det er underligt, jeg har slf. prøvet at finde svar ved hjælp af Google, jeg finder ikke nogen løsning på akkurat mit problem, der er tilsyneladende en del der har haft vifteproblemer på disse kort, og ikke bare på asus.
    Jeg havde håbet på at det var noget jeg kunne fikse selv, det er træls at skulle lave en rma. Det er jo ikke til at vide hvor lang tid det vil tage, og om jeg overhovedet vil få noget ud af det, den er købt på komplett på black Friday sidste år.

  • Du er nødt til og sende det ind.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.