Selvbyg computer starter ikke

  • Hej.


    Jeg har netop købt et nyt bundkort, cpu, kabinet, ram(nyt) et brugt grafikkort, og så benytter jeg mig af min gamle strømforsyning og harddiske.


    Lortet vil ikke starte op. Jeg har prøvet utallige måder at placere pindene på, forsøgt at tilslutte et minimum, prøvet begge ramblokke separat, taget CPUén fra.


    Der er lys i både grafikkort og bundkortet, men der sker intet når jeg trykker på power-knappen - ikke så meget som en snuren eller en blæser der går i gang. Jeg er på helt bar bund - det kunne være strømforsyningen, men så ville motherboarded vel ikke lyse?`Og sidst jeg benyttede min gamle computer var det ikke strømtilførslen der var problemet. Mit andet bud er bundkortet - jeg lagde mærke til at på trods af at jeg købte det for nyt, så var emballagen brudt, men jeg orkede ikke at lave et stort nummer ud af det, da det ellers så pænt ud.


    Nogle forslag? inden jeg sender det retur? :wacko:

  • Og du er helt sikker på du har fået sat POWERON forbindelsen rigtigt? - det lyder som denne nu der slet ingenting sker :D
    De små "ben/stik" i bunden af bundkortet, normalt mod højre skal sidde helt rigtigt, nogle gange følger der sådan et "samlestik" med bundkortet for at gøre det nemmere.


    med det sagt kan det sagtens være din PSU stadigt, selvom dit bundkort lyser, det er ingen indikator for at strømforsyningen virker :)