Netgear X4S port lyser gul

  • Hej. Jeg har købt denne gode router og alt virker som det skal. Efter nogle dage er skifter en af port leds farve fra hvid til gul når jeg lukker min pc ned. Ved opstart af pc'en bliver den igen hvid altså normal drift. Har læst hos Netgear at det kan skyldes min lan port skifter fra 1gb til 100mb når jeg slukker min pc. Hvad kan jeg gøre ved problemet? Jeg har skiftet det kabel med et nyt cat 6 kabel og flyttet stikket til en anden port men den
    lyser stadig gul eller "amber" som det kaldes på Engelsk:)

  • Jeg...har svært ved at se problemet? Det er jo ikke fordi at porten er i massivt brug mens PC'en er slukket? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #3, Ja forstår godt din undren men da der jo ikke var den gule farve i starten blev jeg lidt forvirret og hvis den så også "kun" bruger 100mb i stedet for 1 gb. Bær over med min uvidenhed men jeg hader når jeg ikke ved hvad jeg kan gøre ved problemet:) #1, Har læst fra det link du postede men det fortæller jo ikke hvordan det hvide led skal lyse også ved pc lukning?

  • Jeg går lidt ud fra at kortet nok går i en form for dvaletilstand hvor man kan kontakte det, men ikke har fuld båndbredde. Du kan sikkert tvinge det til at slukke helt inde i BIOS eller måske sætte den i fuld vigør.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bare rolig. Der er ingen fejl ved hverken router/switch eller din PC.
    Det du ser er, at NIC på din PC holder sig oppe ved en lavere hastighed for, at kunne modtage WOL (wake om Lan) pakker. Det har ikke nogen negativ virkning på noget andet end, at der bruges lidt strøm på den spænding der skal til for at holde interfacet oppe. Hvis du ikke vil det sker, så skal du deaktivere WOL iWindows og evt. I BIOS.

  • Det virkede s..:) Genialt, tak for det #9 :clap: Måske en bagatel for nogen men jeg har undret mig over denne hændelse. Super info den tror jeg smider ind på Netgears forum. I strømstyring for netværkskort slå "Tillad computeren slukker for denne enhed for at spare strøm"