Er det er godt eller dårligt køb?

  • Bare for at gøre det nemmere næste gang kan man lave en "ønskeliste" på komplett
    https://www.komplett.dk/wishli…12-4c3f-908d-d2456737d44a


    Og vil mene du mangler en køler til din cpu :)
    Vil dog lade andre end mig selv guide dig om det er et godt køb :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • @2 my bad :9xo havde jeg ikke lige tænkt over.. tænker bare om tingene passer sammen og hvad kabinet man evt kunne smide tingene i? under 800 bobs regner jeg dog med da det er en kasse.


    tænker evo 212 på cpu'en dog

  • Hvis du nævner de favorit-titler du spiller, ville det være lettere at guide dig til et build der matcher dit behov.


    Umiddelbart vil jeg mene at dit grafikkort er totalt overkill ifht den skærm du har valgt.
    Ligeledes er den i7'er også en heftig mønt-sluger i dit budget, her tænker jeg igen; hvilke titler spiller du.


    Til sammenligning sidder jeg og spiller Far Cry 4 på en Pentium-processor til 600 kroner.

  • Til de spil kan du reducere dit budget så kraftigt at der er råd til både tobak og Slots-øl i pallevis.

    men hvad bør jeg så vælge? ?( ?( er det bedre bare at tage 8 gb ram, 1070 gtx og hvad? :?:


    pt har jeg ddr 8 gb ddr 3 ram, asrock exstreme 4, i5 3570k (den kører ikke OC) 650w psu men mit 7970hd gtx er kaput :/

  • Din processor er stadig en meget habil gamer-chip, den er også let at clocke.
    Som du selv er inde på, 1070, alternativt bør du kigge på AMDs kort i samme tier.
    Din opgradering er penge ud af vinduet, såfremt du stadig vil game i 1080p.


    I med et nyt grafikkort, og du er flyvende.


    Kig evt på AMDs RX580 som modpol til GTX 1070, det er rimelig smuk ydelse i 1080p til pengene.

  • savner du mereydelse er det ikke svært at hive et par 100 mhz ekstra ud af cpuen og som Comicsdk siger et nyt eller nytbrugt kort vil spare dig mange penge i et stykke tid endnu. Der er altid nogen der skal af med et gfx, kig efter 980Ti 1070 eller RX kort fra amd som der bliver foreslået ... ingen grund til at skrotte sådan en fin maskine :roller:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Jeg har det lidt ambivalent når man snakker Overkill med f.eks. en 1080 til at køre Full HD opløsning.


    Da man selvfølgelig har ret i det, på nuværende tidspunkt som spillende ser ud lige nu og i dag.


    Men på sigt, så vil spillende kræve mere og mere, også hvis du gerne vil udnytte de 144Hz den skærm tilbyder, hvorfor at den ekstra ydelse fra kortet bliver nødvendigt.


    Og i og med at du har en 3rd gen I5, så tænker jeg at du ikke umiddelbart skifter system hvert år eller hvert andet år, hvorfor at det kan være nyttigt at man har tænkt i lidt større tanker når man nu smider plastikkortet på bordet og vil have noget nyt. Eller hvis man bare ikke kan lide Slots øl :D


    Når det så er sagt kan sagtens følge Comicsdk i hans argumenter, og du vil nok kunne overclocke CPU'en tilpas så den matcher nuværende CPU'er i performance, dog ved jeg så ikke om CPU'en ville holde så meget til det, da den immervæk er 5 år gammel.


    Så det bedste for penge pungen vil jo nok være at beholde det system du har nu, finde et brugt 980ti eller kig på et 1070.

  • Super for jeg er nemlig den type som ikke drikke alkohol overhovedet og sparer min penge der, så har jeg bedre råd til noget der har min interesse. jeg har pt en 60 hz skærm fra 2007 og kunne efterhånden godt tænke mig en ny / asus vg248qe / men hvis jeg skal gå fra 60 hz til 144 hz gaming kræver det så ikke noget mere fra mine ram+ bundkort at trække den op?


    Jeg ved også coffee lake snart kommer, men igen, hvornår begynder spil så at kunne bruge 6 kerne til noget visuelt / mit behov :l


    jeg har prøvet at forsøge mig med OC af cpu, men der fik jeg desværre en blå skærm og kunne ikke komme i BIOS derefter :/


    EDIT:


    men tænker også hvad er forskellen lige på dem her? http://www.edbpriser.dk/Produc…1553885;21490061;20463415;

  • Det som kræves ved at køre 144Hz kontra 60Hz kommer næsten udelukket fra dit Grafikkort, som skal yde ~2x mere på 144Hz kontra 60Hz.


    Hvad angår CPU Cores, kan jeg se at de fleste DX12 titler understøtter op til 8 kerner.


    Og sidst forskellen på de GTX1080 er at du betaler 300kr mere for at få presset mere ydelse ud af kortet, fra det billigste til det dyreste.