Hjælp til bundkort

  • Hej folkens.


    Har besluttet at jeg skal opgradere mit setup med nyt bundkort og cpu. Har tænkt at jeg skulle have i5 7600k men bundkort er jeg ikke helt klog på. Tænker det skal understøtte SLI og DDR4 men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gå efter. Budget er max 4000 for både cpu og bundkort.


    Hvad kan i anbefale? Skal selvfølgelig understøtte OC da jeg køber 7600K



    Btw, RGB og alt det andet pjat siger mig ikke noget. Skal kun have performance :)

  • Hvilket HW sidder du på nu? Hvis du sidder på lidt ældre HW, er der stor sandsynlighed for at du kører med DDR3 RAM.


    Men hvis du vil opgradere CPU og MOD, så ville jeg ikke satse på en i5 7600k. Kig hellere efter en Ryzen 1600 (6 kerner/12 tråde). Flere og flere spil begynder at understøtter flere tråde - og her kommer en quad core uden HT til kort, især på sigt. Men Ryzen kører med DDR4 RAM, så det skal du også have i tankerne. I5 7600k kører også DDR4.


    Fordelen er som sagt at Ryzen har flere kerner og tråde. En anden fordel er også at alle Ryzen kan overclockes + bundkort til Ryzen er lidt billigere end Z270. Vil dog også lige nævne at det kun er med B350 og X370 man kan OC Ryzen, med A320 kan man ikke OC.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hvilket HW sidder du på nu? Hvis du sidder på lidt ældre HW, er der stor sandsynlighed for at du kører med DDR3 RAM.


    Men hvis du vil opgradere CPU og MOD, så ville jeg ikke satse på en i5 7600k. Kig hellere efter en Ryzen 1600 (6 kerner/12 tråde). Flere og flere spil begynder at understøtter flere tråde - og her kommer en quad core uden HT til kort, især på sigt. Men Ryzen kører med DDR4 RAM, så det skal du også have i tankerne. I5 7600k kører også DDR4.


    Fordelen er som sagt at Ryzen har flere kerner og tråde. En anden fordel er også at alle Ryzen kan overclockes + bundkort til Ryzen er lidt billigere end Z270. Vil dog også lige nævne at det kun er med B350 og X370 man kan OC Ryzen, med A320 kan man ikke OC.

    Har i5 6400 skylake 2.8
    Asus b150m-a bundkort
    Gtx 960 4gb
    8gb ddr4 ram.


    Ønsker ikke ryzen. De spil jeg spiller som dayz vil aldrig blive optimeret til amd. Har også haft mine problemer med AMD for nogle år tilbage så skal ikke amd igen

  • Så bliver jeg nødt til at spørge om grunden til at du vil opgradere? Hvis du sidder med en 60 Hz skærm, så ser jeg ikke den store grund til opgradering, når det kun er ét spil, du spiller.


    Ellers havde jeg, personligt, gjort det at jeg havde købt en i7 7700 (ikke K). På den måde er du fri for at købe andet bundkort. En quad core uden HT er IMO ikke værd at satse på.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Skal opgradere da min cpu ikke er meget værd. Kan da spille dayz men ikke optimalt.


    Spiller også andre spil og ryzen er da ok. Men skifter ikke over til ryzen medmindre der sker noget drastisk