Hvad fejler min printer?

  • Min mors laser printer begynde at printe ret dårligt. Der står, at den har omkring 33% blæk (laser?) tilbage, så jeg tænker, at det ikke er problemet. Dog kan det være, vil bare ikke have, at hun investere i en ny rulle medmindre det vil fikse det.


    Her er 2 billeder, det ene viser, hvor meget der skulle være tilbage - Det andet et testprint
    http://peecee.dk/upload/view/468016


    http://peecee.dk/upload/view/468015



    Jeg har prøvet forskeliige 'rense' ting; haft den ude, kørt sådan en mærkelig ting frem og tilbage, har endda også prøvet at rense den mørke rulleting med en vatpind. Det hjalp ikke, gjorde det næsten værre. Jeg har ikke kunne finde renseprogrammer på selve printeren, hvilket der ellers ofte er at finde. Jeg har søgt hjælp hos Brother, som valgte ikke at svare mig og deres dokumentation omhandlede kun en printer, som åbenbart ikke havde samme instillinger som min. Jeg har også geninstalleret software på computeren.


    Printeren er en Brother DCP1610W.

  • Har du prøvet at ændre DPI til f. eks 1200, i stedet for 600 DPI?


    - Og hæng mig ikke op på det, men mener ikke LP har noget decideret renseprogram lige som blækprintere har. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg har selv lillebroderen til den, du omtaler. I visse situationer udskriver min heller ikke ordentligt. Har oplevet at visse dokumenter ikke ser OK ud (printet fra e-boks). Men lavede et par test i Word og her ser alt OK ud. Har du testet med et testside i Word?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Ja, jeg har både prøvet en udskrift af en hjemmeside, billedet jeg lagde op, men hovedproblemet ligger i, at min mor ikke kan printe ting fra Word. Så fejlen er mere 'universal'.


    Kunne det være et tegn på for lidt 'laser' tilbage, eller hvad det nu hedder til sådan nogle printere?

  • Det kunne sagtens tænkes, at der er ved at være for lidt toner i printeren. Men umiddelbart skulle jeg mene at printeren automatisk ville give besked herom. Har I installeret Brothers egen software?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD