netværks stik dåse fra stik

  • Ja, spøjs overskrift. Men jeg ville gerne at man kunne få en netværks dåse med 1 udgang til montering på væk. finten her er den skal kunne fødes med et rj45 kabelstik og ikke bare et kabel, hvor man så skal montere kabler.
    Så fra kabelstik -> kabeldåse -> udgang til kabelstik
    er det til at forstå ?
    Kan man det ?
    link til hvor jeg køber sådan nogle ?
    MVH

  • Det er vel meget simpelt hvad OP vil have? Stik i begge ender af vægdåsen, så at man slipper for at skulle splejse kablet ind mod væggen. Jeg har dog aldrig set en sådan dåse før. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #3 præcis... jeg magter ikke det andet der. der skal "kasser" i alle værelser så 5 stk... plus i serverrummet. men det køre direkte ind i en 48 ports switch med dual uplink fiber, så det har jeg klaret..


    nu er det bare LAN delen, så der er youtube for alle børn :)

  • Lige et husråd.
    Når du trækker en installation som ender i "dåse" er det bestemt en fordel at trække kabel med faste core/ledninger. Knivene i stikkene skærer ofte de små fine tråde i blød kabel over hvilket betyder ingen eller dårlig forbindelse.

  • #4 - tak for råd :)


    men jeg har ikke tænkt mig at gøre det selv. betaler mig fra det. har ikke lige tid til at kravle rundt... grunden til mit spørgsmål omkring "bare" at bruge kasser hvor ledninger med stik bare kunne sættes i, var for at spare på timelønnen til en elektriker...

  • #4 - tak for råd :)


    men jeg har ikke tænkt mig at gøre det selv. betaler mig fra det. har ikke lige tid til at kravle rundt... grunden til mit spørgsmål omkring "bare" at bruge kasser hvor ledninger med stik bare kunne sættes i, var for at spare på timelønnen til en elektriker...


    Til gengæld er det noget dyre at købe kabler med stik monteret og det er nogle store huller du skal have boret rundt omkring for at få de RJ45 stik igennem.


    Ville bare lave det med RJ45 konnektor og så et godt kabel, det er også noget pænere end sådan nogle store kasser hvor ser skal kunne sidde et stik inden i..

  • Ja, spøjs overskrift. Men jeg ville gerne at man kunne få en netværks dåse med 1 udgang til montering på væk. finten her er den skal kunne fødes med et rj45 kabelstik og ikke bare et kabel, hvor man så skal montere kabler.
    Så fra kabelstik -> kabeldåse -> udgang til kabelstik
    er det til at forstå ?
    Kan man det ?
    link til hvor jeg køber sådan nogle ?
    MVH

    Jeg går ud fra du mener noget ala den her


    edit: de findes skam... men du skal selv arbejde lidt, og prisen bliver lidt højere, men du kan købe dem her og montere dem i hvad du vil af bokse, Med lidt held kan du få det til at virke med en standard lautritz knudsen dåse :D


    det er dog slet ikke standard, siden at montere med rå ledning sparer plads


    jeg sner dog ikke hvad sådan en skulle hedde på dansk, sorry

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().