Forslag til X370 bundkort

  • Hej, Tweak


    Jeg skal ud og have mig et nyt bundkort til et Ryzen System.


    Jeg har lige købt mig et Asrock Fatality Professional Gaming. Desværre har dette bundkort en defekt PCI port så det ryger retur. Jeg har haft et Crosshair VI bundkort, men jeg begyndte at få en del problemer med random genstart, RAM problemer og andre underlige ting. Har kigget lidt på et MSI Titanium, dog har jeg hørt en del negative ting på diverse forums vedr. MSI AMD bundkort.


    Hvad bruger i selv?


    På forhånd tak.

  • Jeg ville spare de 1000 kr og købe et Asus Prime Pro. Har det selv og det spiller bare, til prisen ihvertfald.
    Hvis du går op i der skal være fedt RGB lys osv. ville jeg se på MSI carbon Pro, det har utrolig meget RGB belysning og koster heller ikke det store.


    Så vidt jeg kan se på nettet får man faktisk ikke meget ekstra med de dyre x370 bundkort. Medmindre du skal have nogle af de features der kun er på dem :) ellers har de lidt ekstra VRM køling, men ikke noget der har en praktisk betydning.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tak for jeres svar. Dem vil jeg helt sikkert kigge nærmere på


    Mit Asrock board virker som sådan fint nok. Lige pt kører min 1700 4 Ghz med 1,37v og 3200 ram med 14-14-14-34. En mulighed kunne være at få det ombyttet.


    RGB lys og udseende generelt betyder ikke det store. Jeg søger noget, der først og fremmest er stabilt.