AMD Will Dominate The Mainstream In 2018!

  • Ifølge Tech of Tomorrow.
    https://www.youtube.com/watch?v=mFra6ARSA24


    Tror nu ikke at AMD direkte vil dominere markedet, men kommer de med Zen+, der kan overclocke bedre end de nuværende Zen CPUer, så vil de med stor sandsynlighed mappe en endnu større markedsandel fra Intel.


    Og vil det vise sig at Vega bliver konkurrencedygtig, både i form af pris og ydelse, så ser det godt ud for AMD.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Så sent som AMD er ude med VEGA, håber jeg godt nok at de ikke bare matcher 1080TI og under, men decideret leverer noget ala. hvad vi ville forvente af next gen som 1180 (i pædagogiske termer) 8|


    Men jeg fortryder absolut at jeg ikke ventede lidt længere og hoppede med på Ryzen. Dog er jeg ganske glad for min 7600K som det er. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har bestemt fortrudt overgangen fra min AMD FX-8350 til min nuværende i7 6700K, og jeg er faktisk glad for at jeg ikke ventede til Ryzen. Det skyldes ikke price/performance, da AMD har næsen foran på den front, men nærmere de små micro stutters, som AMD ikke er kommet af med. I de fleste gaming benchmarks, kan man stadig se, at Ryzen har lavere minimum fps end Intels processorer.
    Det er blevet MEGET bedre, men håber at næste generation får fikset de sidste småting.

  • Jeg har bestemt fortrudt overgangen fra min AMD FX-8350 til min nuværende i7 6700K, og jeg er faktisk glad for at jeg ikke ventede til Ryzen. Det skyldes ikke price/performance, da AMD har næsen foran på den front, men nærmere de små micro stutters, som AMD ikke er kommet af med. I de fleste gaming benchmarks, kan man stadig se, at Ryzen har lavere minimum fps end Intels processorer.
    Det er blevet MEGET bedre, men håber at næste generation får fikset de sidste småting.



    Hmm du har vidst ikke forstået hvorfor Micro stutters var et problem på din 8350. Problemet lå i at 2cores delte 1cache. Hvor intel og Ryzen har 1 cache til 1 core. Det kraftigt simplificeret, og bestemt ikke noget jeg er ekspert i. Men nu er jeg personligt gået fra en 8320 til en 1700x. Og de micro stutters du snakker om høre deres gamle generation til. Og ja minimum frame er en smule lavere. Men laangt fra noget man ville sige opleves som stutter. Samt platformen er heller ikke 100% på plads endnu. Desuden siger de at 3600mhz RAM bliver muligt og så vil R7 komme rigtig tæt, hvis ikke over, en i7 5,0Ghz.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tror virkelig vega bliver et flop. Hvis performance ikke matcher 1080TI eller bedre. Så ser jeg ingen mening i at overhovedet overveje at bruge penge på det.


    Det kan man jo ikke bare sige sådan noget? AMD vil uden tvivl tage kampen op på pris/yddelse. Så er det da ligegyldigt om de slår et 1080ti hvis de bare kan hive prisen langt nok ned at det ingen mening giver at købe et 1060/1070/1080/1080ti. Men som det ser ud nu vil AMD give lidt bedre ydelse end 1070/1080/1080ti og koste lidt mindre. Det er dog kun spekulationer. Men at sige man tror Vega bliver et flop er noget af det dummeste jeg længe har hørt. Grunden til det bliver trukket ud er at de har svært ved at lave HBM chips. Nvidia har muligvis udskudt deres HBM gaming kort til sent 2018/2019 pga. manglen.
    EDIT: Det nye Vega Frontier Edition ligger et sted mellem et 1080 og 1080ti. Og AMD har selv sagt at gamere skal vente på RX Vega kort, da de vil være hurtigere til gaming specifikt. Så ja du kan godt regne med det dyreste Vega er lidt bedre end et 1080ti. Det vil dog nok også kræve mere strøm. Samt du kommer over på HBM som er fremtidens RAM teknologi, Nvidia vil så bare lige igennem GDDR6 inden de skifter.
    Igel:
    Du skriver "fantastisk investering", men enhver ville fortælle dig en god fremtids investering ville have været Ryzen da du er understøttet med nye CPU'er i 3 år! Så snart en quadcore bliver i underkanten har du ingen anden mulighed end at købe ny platform. Tror du selv på du kan have den i7 længere end jeg kan have en 1700x?
    En 6700K er bestemt en fin CPU, men i forhold til du kunne have fået dobbelt så mange kerner, samt en langt mere fremtidssikret platform så er det en dårlig fremtidsinvestering. Specielt når det eneste du så mister er 1Ghz på core. I sidste ende kommer det an på hvad du spiller. Spiller du CSGO/LoL osv. så vil en intel CPU være bedst. Men til prisen er det stadig ad helvedes til. Du har betalt næsten 3000 for en 4core8thread@4,8-5,0, ved AMD kan du får en 4core8thread@3,8-4,0 til 1200 og forskellen er laaangt fra over 50% i ydelse, men det er pris forskellen.
    Personligt går jeg efter mest muligt for mine penge og 8x4,0 er mere end 4x5,0. Så snart spil udnytter 6-8 cores optimalt, vil der være langt flere kræfter i en 6 core Ryzen, der koster mindre end en i5, kontra en i7.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • For at få de 3600mhz er det så bare en bios update? eller skal man have ny bundkort?


    Det skulle gerne bare være bios opdateringer :)
    Har selv hentet den nyeste og køre nu 3200mhz på RAM, har ikke lige haft tid til at se om jeg kan få den højere.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg er så heldig at have både et Z170 (i7 6700K) og et XA370 (1700X) stående, som jeg bruger til test. Jeg foretrækker Intet set-up´et til hver en tid. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det føles bare bedre.
    Nu spiller jeg ikke, så jeg aner ikke hvor god en 1700X er ift. en 6700K. Til daglig bruger jeg min Mac Pro der bare virker hver gang.

  • Jeg er så heldig at have både et Z170 (i7 6700K) og et XA370 (1700X) stående, som jeg bruger til test. Jeg foretrækker Intet set-up´et til hver en tid. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det føles bare bedre.


    Kommer vel an på hvad du bruger de forskellige setup's til? En 6700k kan vel næppe "føles bedre" til opgaver, hvor 1700x er milevidt foran Intel-maskinen - tænker på tunge renderings job.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg er så heldig at have både et Z170 (i7 6700K) og et XA370 (1700X) stående, som jeg bruger til test. Jeg foretrækker Intet set-up´et til hver en tid. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det føles bare bedre.
    Nu spiller jeg ikke, så jeg aner ikke hvor god en 1700X er ift. en 6700K. Til daglig bruger jeg min Mac Pro der bare virker hver gang.


    Et intel system har jo en hurtigere single core, så alle de små almindelige ting som at åbne skype/chrome osv. vil gå lidt hurtigere. Men igen du har betalt samme pris for en CPU med 4 kerner som en 8 kernet og du vinder nogle få milisekunder, i de mest simple opgaver. Dette er kun en forskel du kan mærke hvis du sidder side om side med de 2 systemer.


    En i5 maxes den dag idag ud af de fleste nyere spil. En i7 har nogle få år før den simpelthen ikke har nok kerner. Så det er langt mere graverende at mangle kerner end at have rigeligt og lidt lavere max hastighed, som jo så kan opgraderes med 2 nye generationer af Ryzen der kommer til bundkortet. Men det vil intel fanboys ikke høre på, de har flest FPS i CSGO derfor er de bedst til gaming... Bare ærgerligt det er en død platform om 5 år hvor Ryzen stadig er rigtig godt med.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Bare ærgerligt det er en død platform om 5 år hvor Ryzen stadig er rigtig godt med.

    Kender du mange som går bare lidt op i computer som har deres computer i 5 år.? Jeg gør ikke.


    Jeg har før haft amd. og har altid haft problemer med dem. Hvilket jeg aldrig har haft med de intel platforme jeg har haft.
    Men jeg er så heller ikke så fanboy at jeg ikke kunne ende med at prøve Ryzen.


    Den størreset grund til jeg tænker på at prøve Ryzen er fordi Star citizen en dag kommer ud, og det bliver kommer sikkert til at elske flere kerner. :)
    også vil det altid være dejligt med en billigere computer. Selv om det er der på ingen måde noget der kommer til at hedde med den skærm og gpu jeg skal have

  • Quote

    Jeg har før haft amd. og har altid haft problemer med dem. Hvilket jeg aldrig har haft med de intel platforme jeg har haft.


    Jeg har haft AMD CPU'er siden Am486 DX2-80, og har aldrig haft større problemer med dem, end de Intel maskiner Jeg har været tvunget til at bruge via arbejde.


    Det største problem har været at man skulle lægge noget arbejde i at få de gamle platforme til at køre ordenligt, da nærmest ingen købte dem i forhold til Intel, og dermed manglende support, men det har været meget tilfredsstillende når først det spillede.


    De sidste 10 12 år har nærmest været PnP og de har haltet efter Intel, men nu er ydelsen da heldigvis i top, så er der håb for prisfald i fremtiden :thumbup:

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Kender du mange som går bare lidt op i computer som har deres computer i 5 år.? Jeg gør ikke.


    Jeg har før haft amd. og har altid haft problemer med dem. Hvilket jeg aldrig har haft med de intel platforme jeg har haft.
    Men jeg er så heller ikke så fanboy at jeg ikke kunne ende med at prøve Ryzen.


    Den størreset grund til jeg tænker på at prøve Ryzen er fordi Star citizen en dag kommer ud, og det bliver kommer sikkert til at elske flere kerner. :)
    også vil det altid være dejligt med en billigere computer. Selv om det er der på ingen måde noget der kommer til at hedde med den skærm og gpu jeg skal have


    Alle burde da have interesse i at have deres PC komponenter i så lang tid som muligt. Mit system er 4 år gammelt og jeg har for 2-3 måneder siden skiftet CPU, motherboard og ram. Havde jeg købt en i7 2700k istedet for en 8320 kunne jeg have ventet til der kom nogle nye Ryzen CPU'er med bedre overclock potentiale. Eller måske endda kunne have holdt nogle flere år endnu, med det gamle.


    Enhver der køber en PC på entusiast niveau* burde tænke meget kraftigt over deres fremtidsplaner. Eksempelvis vidste jeg godt at jeg kunne have købt et 780ti som var bedre end mit Titan. Men jeg købte specifikt Titan kortet fordi det havde 6Gb VRAM og jeg havde den forventning 3Gb blev for lidt i fremtiden. Min plan var hele tiden at jeg så skulle have 2 Titan når jeg kunne finde et brugt til billige penge. Og det havde faktisk givet mig ydelse som ville ligge mellem et 1080 og 1080ti. For et kort der udkom i 2013 er det gaksne pænt og kunne have holdt mig kørende grafisk set i mindst 1-2 år mere.
    Så det var faktisk et okay valg, at SLI så aldrig kom til at virke er jo så bare en defekt på en af mine komponenter.. Så nu rykker jeg over på Vega kortende hvis de er gode :) Ellers finder jeg nok et billigt 1070/1080 og venter lidt ;)


    EDIT: Alle burde selvfølgelig tænke over udnytte deres komponeter længst muligt, men der er lidt større forskel i at købe en ny PC regulært til 7000 og så til 14000.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet 2 gange, sidst af emilpapis93 ().