Indstille Jensen Lynx 5000 router til Hiper?

  • Jeg er yderst tilfreds med mit Hiper fibernet - men Zyxel's skod routere.....not so much...


    Jeg har derfor flået lommeulden op, og indkøbt en Jensen Scandinaviua Lynx 5000 router, som skal træde ind i stedet for den leverede router.


    Det er denne router: http://www.jensenofscandinavia.com/product/lynx-5000-2/


    ...og jeg ved at den skal indstilles til noget "Vlan 101" men nu er manual og alt andet pløjet igennem uden at finde noget der bare ligner?


    Routeren er spritny, så selvfølgelig kan den da indstilles - men hvor og hvad er det jeg skal lede efter?!


    Routeren dækker 802.11 a/b/g/n/ac og derved skulle Vlan også være dækket ind - eller har jeg drukket af natpotten?!




    (NB. Jeg ved godt at Hiper kun giver support på deres egen router - fuldt forståeligt - så det er ikke en mulighed..)

  • Er det ikke bare den sædvanlige metode med at slå Hiper Modem/Router boxen til at køre bridge, og så sætte din nye Router op til at være router med klonet MAC adresse fra modemet?


    Kan være du skal hive fat i Hiper for at få lov til at pille ved routeren. Kommer meget an på ISP. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er du overhovedet sikker på at din Jensen router understøtter det?