Hjælp til nyt grafikkort til ældre maskine

  • Hej
    Jeg har en HP Pavilion Elite HPE-555sc fra 2010-11
    [Blocked Image: http://pic.2valentin.dk/HP%20Pavilion%20HPE-555sc.jpg
    Der sad et NVIDIA GeForce GTX 460 med 2mb hukommelse,Supports PCI-E 2.0 Express x16 graphics cards
    Den er nu stået af, så derfor skal jeg have en ny, da min maskine er fin og stadig hurtig, vil jeg
    se om jeg kunne finde et nyt.
    I min søgen fandt jeg på et forum som jeg ikke kan finde igen, en med samme problem, han havde dog
    købt et nyt grafikkort, men det ville hans HP Pavilion Elite HPE-555sc ikke høre med. I et af svarene
    kan jeg huske en fra HP svarede at det bundkort som sad i denne maskine ikke understøttede de nye kort,
    så nu er jeg i tvivl om hvilket grafik kort som passer i min og hvad jeg skal købe. Jeg kan se at nye
    grafikkort er PCI 3, kan de bruges?


    Jeg håber at kunne få hjælp herinde


    Info
    Motherboard Cleveland: https://support.hp.com/my-en/document/c02668523
    [Blocked Image: http://pic.2valentin.dk/Cleveland.jpg]


    på forhånd tak
    Vak

  • Din største udfordring er fysisk. Kan et støre kort fysisk være der, eller banker det ind i harddiskburet eller lign? Hvor stor er PSU'en, og har den de kabler du skal bruge? Og hvis ikke er der molex kabler til overs som du kan lave om til 6-8pin med adaptors? :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Din største udfordring er fysisk. Kan et støre kort fysisk være der, eller banker det ind i harddiskburet eller lign? Hvor stor er PSU'en, og har den de kabler du skal bruge? Og hvis ikke er der molex kabler til overs som du kan lave om til 6-8pin med adaptors? :9xo

    Hej Min gamle grafikkort er et af de dobbelte og har 6pin stik, det er en i7 processor som ligger på bunden.

  • Som jeg kan se sidder der en i7 2600 i maskinen, som stadigvæk har en del at give af sig i de fleste spil. Nu kan jeg ikke lige finde maks længde på grafikkort i dit kabinet, så for at være sikker på jeg ikke rådgiver forkert, ville jeg foreslå en af de kortere modeller for at være helt sikker på at alting passer sammen.


    F.eks. dette 1060 fra EVGA med en kort profil. En fordel ved at vælge 1000 serie Pascal kortene er også at dette kort faktisk bruger en anelse mindre strøm end dit gamle, hvilket minimerer problemer med din eksisterende PSU. Og kortet kræver kun et enkelt 6-pin stik. 8o



    https://www.komplett.dk/produc…orce-gtx-1060-6gb-gaming#

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mange Prebyggede mærke maskiner har en special bios der ikke tillader fremmede komponenter. det er set tit før. hvilket kan vare årsagen til at det gfxkort du købte ikke virkede.
    Dette blive umiddelbart også semi bekræfter ud fra HP supporteren. tekniske set burde det ikke vare et problem hvis du har købet et pcie3 kort og sat i en pcie2.


    Så den største udfordring er ikke blot størrelsen, men kan være at du slet ikke få lov at bruge andre grafikkort i den maskine uden at skifte bundkort.

  • Mhmm. Det er dog ikke noget jeg ser så ofte længere (gudskelov). Men ellers kan du prøve at købe kortet i en fysisk butik, hvor I aftaler at I sætter kortet i sammen for at se om det funker, og ellers lader handlen gå tilbage. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Først vil jeg lige takke for, at I har givet Jer tid til, at se på mit problem.


    Først til HerrMansen Mit gamle grafikkort er 210mm langt og der er lidt ekstra plads men ikke meget.
    der er også et par enkelte kabler i overskud. Så skulle det nok kunne lade sig gøre. :9xo


    Til SvendBent Ja det var også det jeg var bange for. Men jeg havde ikke købt et grafikkort! som jeg skriver, at det var en som jeg havde set i et forum, som netop havde købt, et nyt grafikkort som han ikke kunne få til at virke. :wacko:


    Til HerrMansen Jeg må nok ned i butikken og snakke med dem, jeg talte i telefon med dem i går og de forslog NVIDIA GeForce GTX 1050 til 1600kr plus 250kr for at montere og afprøve den. Jeg kunne sagtens selv montere den men så ville de ikke have den til bage hvis den ikke virkede. Jeg havde regnet med et kort til 100-1200kr Sååå jeg synes var lidt i overkanten, især når man kan se på EDB Priser at man kan få kortet til 1000-1200kr Og jeg spiller da lidt COD dog ikke de sidste nye. så derfor vil jeg ikke investere i de helt store. :9xo

  • Et 1060 var såmænd også mest det "optimale" bud, hvor man får den bedste ydelse ift. til de penge man punger ud. Et 1050 / 1050TI kan sagtens spille de største spil. Du skal bare indstille dig på at gå på kompromis med settings, da det nok nærmere hedder Medium end High/Ultra alt efter spillet.


    1050'erne er utroligt gode til de lidt mildere spil som League of Legends, Rocket League og CS:GO. Men så længe du er ok med at nedjustere på settings, kan du sagtens nøjes med et 1050. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej
    Jeg har lige siddet og set mig omkring, og fandt netop et GTX 1050. der så jeg at Bilka solgte denne


    https://www.bilka.dk/elektroni…9301?event=39,28&point=18


    Den skulle have samme mål som mit GForce GTX 460. Når der står højde er det så helt nede fra hvor kontakterne eller er det bare printet.


    Jeg kan bare ikke lige finde ud af om det er med 6 eller 8 pin power.


    Jeg kunne også se at du HerrMansen havde ment det var et ok grafikkort. Det bedste var at på Bilka.dk sagde de at jeg kunne købe kortet og prøve det og hvis det ikke fungerede kunne jeg levere det tilbage i Bilka der hvor jeg bor.


  • Jamen afsted til Bilka og hent dit nye kort og prøv det, virker det ikke, jamen så tilbage igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Her på bagkanten.
    Har selv haft en HP med samme kabinet.
    Kabinettet er ikke særlig godt egnet til grafikkort med en "åben" køler som kaster varmen tilbage i kabinettet.
    Det kan selvfølgelig godt være at et GTX 1050 ti udvikler mindre varme end mit gamle GTX 760.
    Hold lige øje med om din computer bliver for varm.

  • Så fik jeg afprøvet det nye grafikkort Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce, MEN MEN det kunne ikke køre på min HP det var en sq noget skidt. Der kom ikke noget på skærmen, og efter 10-15 sek kom der 3 bip, efter et par forsøg, pakkede jeg kortet i kassen og sendte det til bage, men jeg ville nu gerne have haft at det virkede.
    Nu har jeg så været ude på brugt markedet og fundet et andet G-force GTX 460 Gainward kort, men inden jeg skal have den sat i har jeg et spørgsmål? der er to 6pin power stik på kortet skal der power på dem begge eller kan jeg nøjes med den ene stik. Der er nemlig kun et stik i min HP, og i fald hvilken skal jeg bruge hvis jeg kan nøjes med den ene. Se billede På forhånd tak.
    [Blocked Image: http://pic.2valentin.dk/2017-06-27%2018.06.35.jpg]

  • Der skal strøm i begge for at kortet kører (ordentligt) Hvis du har molex eller SATA stik til overs kan du få simple adaptor kabler der laver 2xMolex om til en 6pin. HVIS altså at din strømforsyning kan smide nok strøm til kortet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg vil lige blot igen goere opmaerksom paa at mange af disse fabrisk byggede PC'er ikke har en opgraderings venligt BIOS og det kunne tyde meget paa det er det som du oplevere.
    Bare inden du begydner at smide flere penge efter en opgradering du nok alligevel ikke vil kunne bruge til noget.

  • Helt enig - Med sådan en PC er det altid bedst at få håndslag på at man prøver at se om det virker med muligheden for at trække en handel tilbage.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |