Ny GPU køler/blæser?

  • Hej jeg havde for lang tid siden købt et brugt Titan og troede det var min gamle CPU der ikke ville virke med den. Efter at have opgraderet til Ryzen og det giver mig samme problemer, håber jeg nu det bare er køleren der ikke virker ordendligt. Og den derfor fucker med mig når jeg prøver køre 2 af dem da den jo så vil hive det andet kort ned i hastighed.


    Jeg vil derfor forsøge at udskifte enten blæseren eller hele køleren, men hvor fanden finder man en blæser til et gammel Titan 6gb? I det tilfælde man ikke bare lige kan finde sådan en måske en ny køler? der ikke koster 500 som en accelero extreme III :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej jeg havde for lang tid siden købt et brugt Titan og troede det var min gamle CPU der ikke ville virke med den. Efter at have opgraderet til Ryzen og det giver mig samme problemer, håber jeg nu det bare er køleren der ikke virker ordendligt. Og den derfor fucker med mig når jeg prøver køre 2 af dem da den jo så vil hive det andet kort ned i hastighed.


    Jeg vil derfor forsøge at udskifte enten blæseren eller hele køleren, men hvor fanden finder man en blæser til et gammel Titan 6gb? I det tilfælde man ikke bare lige kan finde sådan en måske en ny køler? der ikke koster 500 som en accelero extreme III :)

    well, du kunne evt. købe non-extreme udgaven - twin udgaven, som plejer at være en lille bitte smugle billigere, men nok ikke meget - Corsairs Hydro HG10, hvis du har custom vand loop, som nok er lidt billigere - men ellers er dit eneste håb nok ebay.. særligt fordi det er en ældre, udgået model..


    men puha... GTX titan i SLI med ref. kølere... så har du nok ikke brug for at bruge radiatorer på det værelse ? :D

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • well, du kunne evt. købe non-extreme udgaven - twin udgaven, som plejer at være en lille bitte smugle billigere, men nok ikke meget - Corsairs Hydro HG10, hvis du har custom vand loop, som nok er lidt billigere - men ellers er dit eneste håb nok ebay.. særligt fordi det er en ældre, udgået model..


    men puha... GTX titan i SLI med ref. kølere... så har du nok ikke brug for at bruge radiatorer på det værelse ? :D


    Tak for svar!
    HAHA ja det bliver vildt med 650W spyttet ud xD


    Puha ja jeg fandt egentlig en fra usa men til 35 dollar med fragt syntes jeg det er ret voldsomt for en lille blæser...
    Foran køler ribberne sidder et gennemsigtig plastik låg som kan fjernes, kunne jeg egentlig ikke bare smide en blæser over der ??

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Man kan vel sikkert lave nogen smarte små løsninger.. montere en random blæser på radiatoren eller sådan noget, men egentligt vil det bedste nok være, blot at finde en 3rd party køler, som dem fra Arctic.


    og ellers er det en eller anden lappe løsning med at gaffa-tape eller elastik/spænde.. et eller andet og spænde en SP blæser på radiatoren direkte :p
    - hvis du gør noget i den stil, må du sku meget gerne sende mig et billede :D

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Man kan vel sikkert lave nogen smarte små løsninger.. montere en random blæser på radiatoren eller sådan noget, men egentligt vil det bedste nok være, blot at finde en 3rd party køler, som dem fra Arctic.


    og ellers er det en eller anden lappe løsning med at gaffa-tape eller elastik/spænde.. et eller andet og spænde en SP blæser på radiatoren direkte :p
    - hvis du gør noget i den stil, må du sku meget gerne sende mig et billede :D


    Puha, tror sgu bare jeg må anerkende at den GPU er defekt-.-' Og så er den endda købt her fra sitet, 2000 lige ud af vinduet... Dog et år siden efterhånden, min kammerat har dog brugt det i mellem tiden.
    Jeg troede det var min CPU/mobo combo der fejlede med det og havde ikke mulighed for at teste i andet, end lignende eller ældre. Og nu jeg endeligt har fået nyt viser det sig selvfølgelig at det er kortet der ikke virker.


    Det er sjovt hvis jeg sætter dens blæser til at køre over 55% så lukker PC'en med det samme.


    Billedet er taget mens jeg var i Mass Effect Andromeda.

  • RIP, GTX Titan...
    haha, men grineren, det var lige præcist sådan et billede jeg havde håbet på at se :D :D :whistling:


    well, temps ser nu alligevel acceptable ud.


    mon ikke det vil virke, hvis du bare sætter dens indbyggede blæser til max 55% (den viser ellers 59% i GPUTweak der?)
    og så evt. lader den blæser sidde på xD


    du skal dog nok finde noget andet at sætte den på med - det plastic eller hvad du nu har fundet.. hvis nu det smelter... tror jeg ikke lige det ville være for nice... eller lugte ret godt.

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU