1

søndag, 2. april 2017, 20:36

hejsa, min lillebror har en pc som nu er godt 3 måneder gammel.

Her er hvad pc'en består af :

Intel Core i5-6500

Gigabyte Ga-H110m-S2h [Bios F4]

16Gb Corsair Ddr 2166 MHz Ram

Xfx R9 480 8Gb

Crucial 256 Gb Ssd

Jeg kom så med et højtaler sæt https://www.gogroove.com/gg-basspulse-GGBP000100BKUS dem da de bare lå og var til overs hjemme hos mig, testede dem inden jeg kørte og der var intet i vejene med dem hos mig.

Når jeg sætte til hans pc sker der det at Realtek Hd Audio Kontrolpanelet kan jeg ikke vælge 2.1 som sættet jo er, men kan vælge Stereo/Quadfonisk/5.1/7.1, lige meget vad jeg vælger vil er det som om den har byttet rundt på venste højtaler og subwoferen i stereo er ikk med og der er lav lyd fra venste højtaler prøvede så en andet kabel med samme problem.

Testede den så en bærbar og der virkede den perfekt.

Alle drivere er up to date, hentede de nyeste på gigabytes hjemmeside til windows 10 pro 64 bit som maskinen kører.

Har i nogen løsninger?

2

mandag, 3. april 2017, 10:40

Ingen der har prøvet dette før eller har haft et lignene problem som har en løsning?

3

mandag, 3. april 2017, 11:44

Nej desværre ikke - Har ikke rørt onboard lyd i mange år. Bruger altid USB DAC fra mine headsets eller GPU'en HDMI/DP udgange til skærmen. :(

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

4

mandag, 3. april 2017, 16:05

Ingen der har prøvet dette før eller har haft et lignene problem som har en løsning?
nu det ikk for at være flabet, men har du sat stikkene rigtigt i, alle kan jo lave en stik brøler...

men ellers prøv at tjekke i lyd indstillinger om du har valgt det rigtige lydkort, prøvet med en ældre driver ? eller se om der er en driver kun til lydkortet...

hva med før der virkede det fint ? og med hvad ?

5

tirsdag, 4. april 2017, 02:00

Har tjekket om stikket var sat rigtig i altså helt ind og det var det :)

Har prøvet med ældre og nyere drivere.

Ved snart ikke hvad der skal hjælpe andet end et pci-e lydkort.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.