Lyd problemer

  • hejsa, min lillebror har en pc som nu er godt 3 måneder gammel.


    Her er hvad pc'en består af :


    Intel Core i5-6500


    Gigabyte Ga-H110m-S2h [Bios F4]


    16Gb Corsair Ddr 2166 MHz Ram


    Xfx R9 480 8Gb


    Crucial 256 Gb Ssd


    Jeg kom så med et højtaler sæt https://www.gogroove.com/gg-basspulse-GGBP000100BKUS dem da de bare lå og var til overs hjemme hos mig, testede dem inden jeg kørte og der var intet i vejene med dem hos mig.


    Når jeg sætte til hans pc sker der det at Realtek Hd Audio Kontrolpanelet kan jeg ikke vælge 2.1 som sættet jo er, men kan vælge Stereo/Quadfonisk/5.1/7.1, lige meget vad jeg vælger vil er det som om den har byttet rundt på venste højtaler og subwoferen i stereo er ikk med og der er lav lyd fra venste højtaler prøvede så en andet kabel med samme problem.


    Testede den så en bærbar og der virkede den perfekt.


    Alle drivere er up to date, hentede de nyeste på gigabytes hjemmeside til windows 10 pro 64 bit som maskinen kører.


    Har i nogen løsninger?

  • Nej desværre ikke - Har ikke rørt onboard lyd i mange år. Bruger altid USB DAC fra mine headsets eller GPU'en HDMI/DP udgange til skærmen. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ingen der har prøvet dette før eller har haft et lignene problem som har en løsning?

    nu det ikk for at være flabet, men har du sat stikkene rigtigt i, alle kan jo lave en stik brøler...



    men ellers prøv at tjekke i lyd indstillinger om du har valgt det rigtige lydkort, prøvet med en ældre driver ? eller se om der er en driver kun til lydkortet...


    hva med før der virkede det fint ? og med hvad ?