1

lørdag, 1. april 2017, 20:41

Hej folkens
Nu når feriepengene endelig er rullet ind på kontoen, og jeg igen har lidt frirum i økonomien, så kunne jeg godt tænke mig at opgradere hele mit system.
Jeg har lyst til at prøve og samle selv, dog er jeg ikke helt ajour med bedste CPU og GPU indenfor denne prisklasse, og derfor henvender jeg mig til jer.
Jeg lavet den nemme løsning, og fundet denne pakke:
https://www.komplett.dk/product/912139/h…gamer-1060-3gb#
Problemet er dog jeg godt kunne tænke mig en SSD i stedet for, da jeg regner med at bruge min nuværende HDD, og derfor vil undlade at købe denne del. Jeg har et budget der hedder 6.000, og det er alt inklusiv minus HDD.

Mange tak på forhånd.

2

lørdag, 1. april 2017, 23:06

Hvilket system sidder du på nu?

Det er sådan set en OK pris på de dele fra komplot, problemet er bare grafikkortet. Det er kun udstyret med 3 GB VRAM. og det er for lidt. Du skal ihvertfald op på min. 4 GB, og gerne 6 ell. 8 GB.

Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

3

søndag, 2. april 2017, 07:58

Har taget udgangspunkt i den færdige samlede løsning og "forbedret" 2 punkter.

Da du selv skriver at du har HDD, så er dette ikke inkluderet.

Udover dette, så er der kommet et 6GB GPU i, istedet for 3GB, for der har ShoutingSeeker helt ret, at du vil ikke kunne spille mange spil med kun 3GB Vram til rådighed. Derudover at har jeg taget et andet kabinet, hvor der er indbygget en lille smule luftflow i, for at kunne holde en bedre temperatur i PC'en.

https://www.komplett.dk/wishlists/fdd6ce…ad-a202f9940221

4

søndag, 2. april 2017, 12:49

Arh... du kan spille rigtig mange spil med "kun" 3GB VRAM - medmindre du er helt manisk med at køre en 4K skærm eller installere en HD Texture Pack. Da jeg i sidste måned skulle se om jeg kunne låse de skjulte 4GB VRAM op på et RX480 måtte jeg igennem RIGTIG mange spil for overhovedet at kommer over de 4. Endte med at køre det nye Mirror's Edge i Ultra for at kunne tilgå dem overhovedet.

Mén - Med det sagt skal du selvfølgelig vælge en 6/8GB Model fra nVidia/AMD når merprisen er så lille og kortene har så lang en levetid. :)

Edit: Jeg vil derimod holde mig langt fra 4GB RAM klodser i disse moderne tider - Du får en langt bedre oplevelse på lang sigt ved at købe en enkelt stang 8GB RAM. Dual/Quad channel er stærkt opreklameret ift. til reel ydelsesforbedring, og du kan nemmere opgradere til 16GB med en ekstra stand end at prøve med fire i alt (Som alt for ofte giver problemer)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

7

søndag, 2. april 2017, 14:38

Arh... du kan spille rigtig mange spil med "kun" 3GB VRAM - medmindre du er helt manisk med at køre en 4K skærm eller installere en HD Texture Pack. Da jeg i sidste måned skulle se om jeg kunne låse de skjulte 4GB VRAM op på et RX480 måtte jeg igennem RIGTIG mange spil for overhovedet at kommer over de 4.

Rigtigt at det kommer an på spillet. Her er dog et godt eksempel på hvorfor man skal holde fingrene fra Gtx 1060 3 GB:
https://youtu.be/y1RWItff0eQ?t=329

Og VRAM bliver i fremtiden mere efterspurgt i spil.

Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

8

søndag, 2. april 2017, 14:41

Hukommelse - 8GB DualChannel DDR4-2133 CL15 G.Skill Value

Husk, at Kaby Lake kan udnytte 2400 MHz RAM - til forskel fra Slylake, der kun kan udnytte 2133 MHz. :)

9

mandag, 3. april 2017, 13:14

nu har jeg aldrig selv været en til at gå ned på hardware hvis ikke det er absolut nødvendigt ... og der har de fleste altid et ekstra organ eller to der istedet kan sælges jo... :whistling:
men joking aside, så vil det vel også være værd lige at se hvad computeren egentligt skal trække af spil?

Jeg ved ikke om jeg måske selv gik lidt for hurtigt igennem opslaget og de forskellige svar, og måske overså det, men det har jo trods alt en betydning..

generelt er jeg helt med på, at 3 GB VRAM er for lidt nu om dage - særligt hvis man lige skal kunne følge lidt med lidt tid... men hvis den egentligt blot skal bruges til low-requiring stuff som.... say, dota/lol/hots, cs-go... den slags.. og der ikke lige umildbart er planer om at køre nogen mere grafisk krævende spil osv..

Jeg er nu enig med både ShoutingSeeker og HerrMansen.

- hvis ikke det er helt umuligt, og der er mulighed for det, skal du som minimum have et GTX 1060 med 6GB VRAM

ideelt vil være et core i 7X00 CPU med et GTX 1060 6GB grafik kort eller bedre.

Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i
4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM
Asus ROG Maximus vii ranger
Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz
Corsair 750W PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.