Kan Intel pentium g3258 Trække spillet overwach ?

  • FHejsa alle i gamer nørder. Jeg er ved at se om jeg kan samle en lille billigt pc til at spille overwach på . Så vil høre om nogle ved hvor billigt en maskine man kan lave , så man kan spille det . Det behøver ikke at køre på ultra grafik , men skal flyde og ikke hakke . Have tænk at købe en inten pentium g3258 , da en fortale mig at det godt kunne trække det (og man kunne overclock den processer) Og så 8 GB ddr3 ram og et asrock bundkort der kunne trække det . Nogle der efaninger med det ?

  • har desvarre ingen erfaringer med overwatch.


    Men g3258 var i sin tid en mage habil cpu for sit budget.
    men hvis jeg var dig ville jeg dog lige lave et pris check på den nye generation af pentium da de også har hyperthreading så det er nu mere En slags mini i3.


    Har du tænke dig at køre grafikken på cpu'en eller købe et dedikeret gfxkort>

  • Jeg har selv den CPU med et Geforce 960, på min sekundær PC.


    Jeg spiller dog ikke OW, men den kan sagtens køre CS:GO som alligevel kræver lidt af CPU.


    Jeg kan spille 5 on 5 i CS:GO med 150-220 fps. ca. - Ikke mit GFX der flaskehals, men min CPU da jeg spiller i lav opløsning.


    SÅ jeg tror at den kan trække OW med 100 fps+, men afhænger selvfølgelig af hvilket GFX du putter i.


    Min CPU er overclocket til 4.4 ghz - skal det lige siges, med standard clock kan den slet ikke nå de FPS, så den skal være oc´et til 4.2 ghz+, før den er anvendelig.

  • Hej, tror ikke det bliver det store problem. Ville dog hellere satse på en Kaby Lake Pentium G4560, da denne har har 4 tråde, modsat G3258.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • FHejsa alle i gamer nørder. Jeg er ved at se om jeg kan samle en lille billigt pc til at spille overwach på . Så vil høre om nogle ved hvor billigt en maskine man kan lave , så man kan spille det . Det behøver ikke at køre på ultra grafik , men skal flyde og ikke hakke . Have tænk at købe en inten pentium g3258 , da en fortale mig at det godt kunne trække det (og man kunne overclock den processer) Og så 8 GB ddr3 ram og et asrock bundkort der kunne trække det . Nogle der efaninger med det ?

    I min optik er der ingen grund til at investere i forrige generation Intel processor.
    Med Intel Pentium G4560 får du nyeste generation og en lidt højere clockfrekvens, dvs. 3.5 GHz mod G3258s 3.2 GHz.
    Oven i hatten er G4560 billigere - tjek nedenstående link.
    Derudover får du en bedre platform ifht. en eventuel opgradering senere.



    https://www.proshop.dk/CPU/Int…erner-Intel-Boxed/2449931



    https://www.proshop.dk/CPU/Int…erner-Intel-Boxed/2574824




    Jeg har lige haft G4560 for nylig, og den håndterede Far Cry 4, TombRaider og Dying Light helt fint.


    Matcher du den med et B250-board og 8 GB DDR4, kan du evt. smide et GTX 1060 eller RX 470/480 i kassen, så har du bygget en meget habil maskine for under 4000 kroner.




    Edit. Du kan egentlig bare kopiere det setup det er nævnt i #4's signatur.



    Edit II


    Der er en udmærket test her;


    http://www.techspot.com/review…-pentium-g4560/page4.html

  • jeg byggede for sjovt en "light" gamer til medium gaming tidligere på komplett.


    jeg har forsøgt at vedhæfte et billede af indkøbskurven, det er dog med den nyererere 4620, frem for en 4560 som Comicskdk nævner.


    Hvis du vælger G4560 cpuen sparer du 230 kr.


    Du nævner heller ikke hvad du har i forvejen af hardware, så byggede en hel pc. dog kun med en sparsom ssd.


    Jeg syntes godt man kan forsvare at du ikke skal købe en 1050 non TI.
    men jeg er spændt på hvad jeg får af svar til mit build til dig.

  • jeg har forsøgt at vedhæfte et billede af indkøbskurven, det er dog med den nyererere 4620, frem for en 4560 som Comicskdk nævner.


    Det kan gøres bedre. :) Kan ikke retfærdiggøre at betale 350 kr. mere for en CPU, der er klokket 200 MHz højere end G4560. Brug de sparede dadler på et AMD Rx 470.


    De nye Kaby Lake CPUer virker heller ikke i et H110m bundkort uden en BIOS opdatering - og man kan kun opdatere bundkort hvis man har en Skylake CPU i sat på kortet.


    Man taber også en del ydelse ved kun at køre med single channel RAM - vi snakker 10 - 15%.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Nu er jeg ikke fan af Rød aka AMD.


    til provokation kan jeg jo nævne at AMD er en øjnsygdom :P
    Spøg til side, hvad med om du lavede et alternativ, med en AMD maskine, som "Stander" kan samligne med intel maskinen.
    eventuelt lave alternativet med det bedste fra 2 verdner ?


    Jeg tænker at personen taler om en G3258 fordi han vil spare penge på et system til gaming.

  • Citeret fra "Lunaticakabuller"




    Spøg til side, hvad med om du lavede et alternativ, med en AMD maskine, som "Stander" kan samligne med intel maskinen.

    Han kan bare kigge i min signatur.


    Din signatur siger Intel ;)


    Nu er jeg ikke fan af Rød aka AMD.

    til provokation kan jeg jo nævne at AMD er en øjnsygdom
    Spøg til side, hvad med om du lavede et alternativ, med en AMD maskine, som "Stander" kan samligne med intel maskinen.
    eventuelt lave alternativet med det bedste fra 2 verdner ?

    Jeg tænker at personen taler om en G3258 fordi han vil spare penge på et system til gaming.


    Anyway, i prisklassen 5-600 kroner for en processor er der jo ikke rigtig noget reelt AMD-alternativ.
    Groft sagt er et AMD-build på budget, slet ikke i nærheden af at ramme niveauet, hvis priserne på de to maskiner skal ligge head-to-head.
    Medmindre Stander vil ud i noget af AMDs afdøde serier, såsom FX.

  • Skulle vi overveje et helt setup, kunne Stander med fordel kigge på brugtmarkedet.
    Det er ikke unormalt at kunne finde et komplet sæt i prisklassen 1000-1500, eks. Intel i5 3570K inkl board og ram.
    Value for dollars, er det langt den smarteste løsning, og kan Standeren så finde et GTX 970 for 1000 kroner, så er han da godt forberedt når tøsebørnene på fritidshjemmet skal imponeres med rå ydelse, over konkurrentens Playstation.

  • Hej, tror ikke det bliver det store problem. Ville dog hellere satse på en Kaby Lake Pentium G4560, da denne har har 4 tråde, modsat G3258.

    Bare lige for at vare anal
    Din cpu har ikke tråde. tråde er noget der er i dit software.
    Din cpu har logiske cores, eller deh har x antal cores med SMT eller hyperthreading.
    Elelr du kan sige den kan afvikle et antalt tråde samtidigt.


    Det giver en masse forvirring nar man taler om CPU balancering når folk bruger ordet tråd forkert, da men netop her både snakket om tråde i software samt logiske core og kalde begge ting for tråde gør det ikke nemt.


    bjørnetjeneste osv

  • Hyperthreading er et term, ikke en fysisk representation af din CPU. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Man kalder det tråde. At der ikke er to loddet baner ind til cpu'en ved jeg godt. ;) Ved også godt software benytter tråde - fx kan et program bittorrent have rigtig mange tråde kørende på en gang, hvis man har mange ting kørende.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Ja... nej...


    https://www.youtube.com/watch?v=alr1T4pQ6Wg
    https://www.youtube.com/watch?v=kQfTo0F8zxM


    Det kommer meget an på hvilken GPU du matcher den med. Jeg ville under alle omstændigheder holde mig til en CPU med 4 kerne (fysiske eller ej) da visse spil opfører sig sært, eller helt nægter at starte (uden tweaks) med kun Dual Core setups. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja... nej...


    https://www.youtube.com/watch?v=alr1T4pQ6Wg
    https://www.youtube.com/watch?v=kQfTo0F8zxM


    Det kommer meget an på hvilken GPU du matcher den med. Jeg ville under alle omstændigheder holde mig til en CPU med 4 kerne (fysiske eller ej) da visse spil opfører sig sært, eller helt nægter at starte (uden tweaks) med kun Dual Core setups. :)

    Af ren nysgerrighed har du et eksempel på disse spil?



    Hvis der er nogen der har overwatch og vil køre en 5 minutters test så kunne jeg være interesseret i at se hvor mange cpu tunge tråde der køre for at sikre sig korrekt brede af CPU'en.
    det kravet blot et ekstra program man har kørende ved siden af til at vise load fordelinge


    https://technet.microsoft.com/…nals/processexplorer.aspx

  • Hejsa igen . Tak for alle svarne . Havde ikke Trode jeg ville få så mange svar . Men jeg har fået et grafikkort Asus gtx 560 (det kan trække overwatch ) og har noget 2 *8gb 2rx8 pc4-2133p- re0-10-mv1 Samsung ram liggene hvis man kan bruge det ?? Ja det var faktis så hvor lille/ billigt maskine man kunne lave 😉. Det var så man havde enkstea maskine liggene , så sønnen og ganske venner kunne spille overwatch med/mod hinanden . Og man selv kunne 3-4 gange om året kunne spille generals ( C&C) ...