PC slukker under load

  • normalt har jeg ingen problemer med at finde en fejl på et system men denne gang sidder jeg og for grå hår 8|


    har fået en kammi's pc ind som under slukker/rebooter når man spiller, GTA V og Battlefield 3,4 og 1.


    nu har jeg lavet stres test på CPU med prime95 i næsten 2 timer uden resultat og Furmark har kørt på højeste pinebænk også i næsten 2 timer og intet sker, alt kører som det skal, en memtest86 vidste heller ingen fejl på ram...


    jeg er selv ude i det måske er bundkortet, da jeg tænker at hvis det var PSU'en så ville det jo også ske under load...


    består af
    i2700k
    Gigabyte Z68AP-D3
    Gigabyte GTX970
    Kingston HyperX 2x8 800MHz DDR3


    nogen som har en god idé ^^

  • Har du prøvet at køre Prime95 og Furmark samtidig? For at stresse PSU'en så meget som muligt?


    Hvis du kun stresser CPU eller GPU én ad gangen, kan det jo godt ske PSU'en kan følge med. Hvis du belaster begge dele (som i spil) kan det være det lykkedes at fremprovokere det :)

  • Kunne godt lyde om en Mobo fejl alderen taget i betragtning. Har haft en ven med lign. problemer på en 3570K baseret maskine, hvor vi endte med at skifte alt ud del for del uden at finde en konkret fejl.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har du prøvet at køre Prime95 og Furmark samtidig? For at stresse PSU'en så meget som muligt?


    Hvis du kun stresser CPU eller GPU én ad gangen, kan det jo godt ske PSU'en kan følge med. Hvis du belaster begge dele (som i spil) kan det være det lykkedes at fremprovokere det :)

    se det har jeg faktisk ikke :pinch:

  • Kunne godt lyde om en Mobo fejl alderen taget i betragtning. Har haft en ven med lign. problemer på en 3570K baseret maskine, hvor vi endte med at skifte alt ud del for del uden at finde en konkret fejl.

    tja det jo lige det der giver de grå hår for nogen gange er de skide bundkort forbandet svære at finde fejlen på...



    næste bliver så at finde et nyt bundkort til ham :ph34r:

  • er det i øvrigt nogen der har erfaringer med den AIO vandkøler som man fik med når man købte en i2700k, har den nogle svagheder for fik lige målt temp under load, temp på cpu 98 grader :ohmy:


    så måske det jo nok er fejlen, den bliver overophedet og lukker ned...

  • ov den er sku svær
    skil hele af, på nær cpu
    det skal sku ikke meget til .
    bare et satakabel, kan lave fejlen, sæt nyt i i anden port
    prøv at sætte rammen til 667

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • dooh fandt den simple fejl at pumpen i AIO vandkøleren var stået af eller i hvert fald havde mistet effekt, når den ramte 100 grader lukkede skidtet ned...


    en ny Cooler Master Hyper 212 Evo så faldt temp 40 grader under load :drink: